صندوق ETF از هفته آینده قابل معامله می شود

لست سکند

حدود دو ماه از ثبت‌نام و عرضه سهام در صندوق ETF می گذرد و بنا به اظهار مسئولان بورس قرار است که از هفته آینده، این صندوق قابل معامله شود.

به گزارش کاماپرس، اواسط اردیبهشت ماه سالجاری، نخستین صندوق سرمایه گذاری دولتی قابل معامله در بورس (ETF) با نام دارا یکم توسط دولت ارائه شد و براساس برنامه، دولت می خواهد صندوق های قابل معامله بعدی را طی ماه های آتی عرضه کند.
در شرایطی که حدود دو ماه از عرضه نخستین صندوق قابل معامله می گذرد، معاون شرکت بورس تهران، می گوید که هفته اینده، صندوق دارایکم در بازار ثانویه معامله می‌شود.
محمود گودرزی ادامه می دهد: اوایل هفته اینده روند معاملات ثانویه صندوق دارایکم اغاز می‌شود و افرادی که اقدام به خرید این واحد‌ها کردند می‌توانند اقدام به داد و ستد کنند.
او اضافه می کند: ثبت نام این صندوق از طریق مختلف، چون کارگزاری‌ها و بانک‌ها صورت گرفته است و بسیاری از افراد از طریق بانک اقدام به خرید کردند همان بانکی که واحد صندوق را خریداری کردند عملا کارگزار این نماد شدند و افراد باید از طریق کارگزاری خود درخواست تغییر کارگزای دهد تا واحد‌های این نماد را در سبد (پرتفوی) دارایی خود ببیند.
معاون شرکت بورس تهران، در گفت و گو با صدا و سیما تصریح می کند: بعد از تعیین کارگزاری یک روز کاری زمان می‌برد تا در سبد دارایی فرد قابل مشاهده باشد.
ارزش 16 هزار و 500 میلیاردی دارای یکم

سوال این است که دلیل عرضه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله از سوی دولت چیست؟ درواقع دولت در راستای اجرای سیاست های اقتصادی اش تصمیم گرفت که بخش بزرگی از سهام‌ بنگاه‌های دولتی را در بورس عرضه کند و این عرضه در قالب یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF) و به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد.
ETF که مخفف عبارت Exchange Traded Fund به معنی صندوق قابل معامله در بورس است، ناگفته نماند که دیگر صندوق های سرمایه گذاری امکان معامله را ندارند و سرمایه گذاران برای خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری باید اغلب از طریق مراجعه به صندوقی که در آن سرمایه گذاری کرده اند اقدام کنند درحالی که واحد سرمایه گذاری این نوع صندوق ها مشابه سهام عادی به راحتی قابل خرید و فروش است.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز