شوک شدید به چین / معامله بزرگ جنگنده های اف 16 آمریکا

ایالات متحده با فروش ۲۴ جت جنگنده اف-۱۶ به آرژانتین، حرکت مهمی در زمینه روابط سیاسی آمریکای لاتین انجام داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، این جت‌ها مجهز به موشک‌های هوا به هوای پیشرفته بوده و ایالات متحده را وارد رقابت مستقیم با چین می‌کند، چرا که چین پیشنهاد فروش جت های جی‌اف-۱۷ پاکستان را به آرژانتین داده است.

بیشتر بخوانید:

دولت آرژانتین در حال حاضر با یک تصمیم مهم روبروست، آن‌ها می‌توانند یا به توافق با آمریکا تن دهند، یا پیشنهاد چین را بپذیرند و یا تصمیم برای مدرن‌سازی نیروی هوایی خود را به تأخیر بیندازند.

راز آسمان پایتخت

این انتخاب فقط مربوط به تجهیزات نظامی نیست، بلکه همسویی سیاسی و دوام اقتصادی کشور را رقم زده و نقطه عطفی در روابط ایالات متحده و آرژانتین خواهد بود.

جت‌های آمریکایی ارائه شده از نظر فناوری با بهترین جت‌های دنیا قابل مقایسه هستند، با این حال، ایالات متحده تأکید می‌کند که پیشنهاد آن‌ها فراتر از این است و شامل یک پکیج جامع آموزش، تعمیر و نگهداری و تدارکات خواهد بود.

از سوی دیگر، چین به طور پیوسته حضور خود را در منطقه افزایش داده و اکنون با پیشنهاد جت‌های جی‌اف-۱۷ به دنبال گسترش نفوذ خود در بخش نظامی نیز است.

تصمیمی که دولت آرژانتین می‌گیرد عواقب گسترده‌ای خواهد داشت و می‌تواند بهبود اقتصادی و توازن قدرت منطقه‌ای را به طور کلی تغییر دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز