شرایط دریافت ویزا شینگن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گردشگرانی که تورهای اروپایی را برای سفر انتخاب می‌کنند، برای سفر به این کشورها باید ویزا شینگن دریافت کنند. اگرچه دریافت این ویزا توسط شرکت‌های مسافرتی و بدون زحمت برای گردشگران انجام می‌شود، اما برای اخذ آن نیاز به داشتن مدارک و شرایط خاصی است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط دریافت ویزا شینگن برای سفرهای اروپایی پرداخته است.

ویزا شینگن چیست؟

قبل از تاسیس اتحادیه اروپا، برای سفر به هر کشور اروپایی باید ویزای همان کشور دریافت می‌شد که به دلیل شرایط متفاوت کشورها برای ارائه ویزا، این کار به کاری سخت و طاقت فرسا تبدیل شده بود؛ اما با تشکیل اتحادیه اروپا، کشورهای عضو با پذیرش قوانین یکسان برای دریافت ویزای اروپا، بساط ویزاهای مستقل برای هر کشور را برچیدند.

اکنون گردشگران با یک بار اقدام برای دریافت ویزا شینگن می‌توانند با همان ویزا به کشورهای مختلف اروپایی سفر کنند و به این ترتیب، حضور در تورهای ترکیبی که چند کشور را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند نیز برای ایرانیان امکان­پذیر شده است.

ویزا شینگن-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

با ویزا شینگن به کدام کشورها می‌توان سفرکرد؟

داشتن ویزا شینگن به معنی سفر به کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا هستند. برای نمونه می‌توان به کشورهای آلمان، دانمارک، اتریش، بلژیک، فرانسه، فنلاند، ایسلند، یونان، ایتالیا، نروژ، لوکزامبورگ، پرتغال، هلند، سوئیس، سوئد و اسپانیا اشاره کرد.

داشتن ویزا شینگن برای خرید تورهای ترکیبی اروپا نیز ضروری است. برای نمونه با یک ویزا می‌توان در تور  ترکیبی ایتالیا و اسپانیا شرکت کرد و به راحتی در بین چند کشور اروپایی جابه­جا شد.

گرفتن ویزا کاماپرس

شرایط دریافت ویزا شینگن

برای دریافت ویزا شینگن باید مدارکی را به عنوان پیش‌نیاز ارائه داد. اولین پیش‌نیاز، داشتن بیمه مسافرتی شینگن است و داشتن این بیمه نامه باعث صدور سریعتر ویزا نیز خواهد شد. در ادامه فرد متقاضی باید درخواست ویزای خود را به یکی از کنسولگری‌ها ارائه دهد. این روزها درخواست ویزا به صورت آنلاین پذیرش می‌شود و متقاضیان می‌توانند پرداخت هزینه ویزای خود را نیز به صورت آنلاین انجام دهند. افراد باید هزینه اولیه بررسی مدارک که رقمی معادل 35 یورو و هزینه ویزا که حدود 40 تا 80 یورو است را برای دریافت ویزا پرداخت کنند.

معمولا پرونده‌های ویزای مسافرتی بین پنج تا 10 روز کاری بررسی و نتایج آن اعلام می‌شود تا برنامه سفر افراد تقاضا دهنده با مشکل مواجه نشود.

دریافت ویزا شینگن تحت شرایط خاصی امکان­‌پذیر است. برای نمونه در این ویزا باید مقاصد سفر مشخص باشد. در صورتی که مسافر بیشتر از یک مقصد گردشگری داشته باشد، کشوری که اولین مقصد وی است، می‌تواند این ویزا را صادر کند. در ادامه، داشتن پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، برای دریافت این ویزا ضروری است. در کنار پاسپورت، ارائه دو قطعه عکس گذرنامه‌ای نیز لازم است.

همچنین متقاضیان باید ثابت کنند که هزینه کافی برای سفر و برگشت به خانه دارند که برای این کار باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی به صورت پرینت حساب بانکی ارائه دهند. علاوه بر این، مدارک هویتی، مدارک شغلی و سایر مدارک لازم باید به صورت ترجمه شده به واحد صادر کننده ویزا شینگن ارائه شود. در صورت کامل بودن مدارک، قدم نهایی، پر کردن فرم آنلاین تقاضای ویزا و واریز هزینه‌های مربوط به آن است.

انواع ویزا شینگن

در حالت کلی انواع مختلفی از ویزا شینگن برای افراد متقاضی قابل صدور است. ویزای نوع A مختص افرادی است که اقامتی در اتحادیه اروپا نخواهند داشت و فقط قصد عبور یک روزه از این اتحادیه دارند. ویزای نوع B نیز یک ویزای ترانزیت پنج روزه است. ویزای نوع C که برای گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک ویزای اقامتی 90 روزه است که می‌تواند به صورت کامل یا بخشی از زمان اعتبار آن مورد استفاده قرار گیرد.

شینگن-کاماپرس

دریافت ویزا شینگن توسط آژانس‌های مسافرتی

راحت‌ترین راه دریافت ویزا شینگن برای تورهای مسافرتی، استفاده از خدمات دریافت ویزای آژانس‌های مسافرتی است. آژانس‌های مسافرتی معمولا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزا اقدام می‌کنند و پرداخت هزینه ویزا را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

هلدینگ گردشگری «آریا کیا سفر» که با برند «آکیس» فعالیت می‌کند، عرضه کننده بهترین تورهای گردشگری به نقاط مختلف جهان است. این هلدینگ فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده و از جمله خدمات اصلی آن می‌توان به برگزاری تور، اخذ ویزا، رزرو هتل، تهیه بلیط و پشتیبانی سفر اشاره کرد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تور می‌توانند به وبسایت این هلدینگ به آدرس www.ariakiasafar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02172291 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاکیاسفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز