شرایط اخذ ویزای کامبوج برای ایرانیان

ویزای کامبوج برای ایرانیان_کاماپرس
لست سکند

کامبوج معروف به بهشت آسیا، کشوری کوچک در همسایگی تایلند، ویتنام و لائوس است که سالانه بسیاری از افراد را با هدف گردشگری به سوی خود می‌کشاند. این کشور از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است و سفر به آن می‌تواند از بهترین تجربه‌ها برای هر مسافری باشد. البته برای سفر به کامبوج به ویزا نیاز است.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای کامبوج برای ایرانیان و شرایط اخذ آن را بررسی کرده است.

کامبوج؛ بهشت آسیا

کامبوج در جنوب شرق آسیا واقع شده است. این کشور آب و هوای گرمسیری دارد و بهترین زمان سفر به آن، از اواسط آبان تا بهمن است. کامبوج دارای فصول بارانی با بارش‌های شدید است؛ به طوری که ممکن است بارش‌ها تا یک ساعت هم طول بکشد. از جاذبه‌های دیدنی کامبوج می‌توان به آنگکور وات، سواحل سیانوکویل، دریاچه تونله ساپ، سامبور پری کوک، موزه ملی کامبوج و خیابان سیسووات کی اشاره کرد.

ویزای کامبوج برای ایرانیان_کاماپرس

انواع ویزای کامبوج برای ایرانیان

ویزای گردشگری: این ویزا از محبوب‌ترین ویزاهای کامبوج است که برای گردشگری در این کشور صادر می‌شود و افراد از این طریق در مدت زمان معین می‌توانند در این کشور به تفریح و گردشگری بپردازند. البته با این ویزا انجام دیگر کارها مانند تحصیل، کار، خرید و فروش امکان‌پذیر نیست. ایرانیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت آژانس‌های مسافرتی به صورت الکترونیکی درخواست ویزای کامبوج را ثبت کنند.

راز آسمان پایتخت

ویزای تجاری: این ویزا برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری یا کار دارند، صادر می­شود. البته برای اخذ این ویزا باید دعوت‌نامه‌ای از جانب کارفرما یا یک شرکت معتبر و قانونی در کامبوج ارائه شود. با ارائه مدارک شغلی و تحصیلی به همراه مدارک شناسایی می‌توان جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرما کامبوج را دریافت کرد و پس از اتمام همکاری نیز در صورت تمدید قرارداد، ویزای خود را هم تمدید کرد.

ویزای تحصیلی: برای تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی کامبوج به ویزای تحصیلی نیاز است. البته برای اخذ این ویزا باید از دانشگاه مورد نظر تاییدیه دریافت کرد. پس از پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها می‌توان درخواست خود را برای اخذ ویزا ثبت کرد. البته برای پرداخت هزینه‌های مربوط به دانشگاه، اقامت و روزمرگی نیاز به اثبات تمکن مالی است.

ویزای فرودگاهی: این ویزا به محض رسیدن به خاک این کشور در فرودگاه مقصد صادر می‌شود و با ارائه مدارک هویتی می‌توان ویزای فرودگاهی این کشور را دریافت کرد. البته این ویزا برای ایرانیان صادر نمی‌شود و اتباع ایرانی تنها باید از طریق ویزای الکترونیکی برای سفر به کامبوج اقدام کنند.

ویزای ترانزیت: افرادی که می­‌خواهند از طریق خاک این کشور به کشور دیگری سفر کنند، باید ویزای ترانزیت دریافت کنند. در واقع، مقصد این افراد کامبوج نیست، بلکه قصد دارند از طریق کامبوج به مقصد دیگری سفر کنند و تنها برای چند ساعت یا نهایتا چند روز می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای کامبوج برای ایرانیان

کامبوج در ایران سفارتخانه ندارد و بدین جهت ایرانیان نمی‌توانند برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند؛ به همین دلیل باید ویزای الکترونیکی کامبوج دریافت کنند. افراد برای این منظور با در دست داشتن مدارک هویتی باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. این ویزا معمولا در مدت سه تا پنج روز کاری و با اعتبار سه ماهه صادر می­شود و افراد می‌توانند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی کامبوج قابل تمدید است، اما اگر تا پایان مهلت تعیین شده، آنجا را ترک یا ویزای خود را تمدید نکنید، توسط دولت کامبوج جریمه و اخراج خواهید شد. ویزای کامبوج برای ایرانیان معمولا با مشکل ریجکتی و باطل شدن مواجه نمی­شود، اما ارائه مدارک اشتباه، داشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری، عکس نامناسب یا اطلاعات ناقص می‌تواند باعث ریجکتی ویزا شود.

ویزای کامبوج برای ایرانیان_کاماپرس

اخذ ویزای کامبوج برای ایرانیان از «سفر هالیدی»

وبسایت سفر هالیدی شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری، سفر و اخذ ویزا فراهم کرده است. این مجموعه دارای تیمی متشکل از برنامه‌نویسان، افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری بوده و مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا کسب‌ کرده است.

متقاضیان برای دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس بگیرند یا به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای تسهیل روند اخذ ویزای کامبوج برای ایرانیان می‌توان به نشانی اینترنتی https://safar.holiday/ مراجعه کرد‌.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز