سهم تیم پرواز در سقوط هواپیمای تهران یاسوج ناچیز بود

لست سکند

بنا به گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شرکت هواپیمایی آسمان، سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها به عنوان مسببین حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج مشخص شدند.

به گزارش کاماپرس با گذشت بیش از دو سال از سانحه هواپیمایی پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان و پیگیری پرونده این حادثه صبح امروز در جلسه علنی کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شرکت هواپیمایی آسمان، سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاها به عنوان عاملین و مسببین اصلی این حادثه هوایی مشخص شدند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون اصل نود مجلس « زنجیره‌ای از تخلفات» در سه نهاد یاد شده علت بروز این حادثه دلخراش در بهمن 96 بوده و این در حالیست که سهم خطای خدمه این هواپیما در ماجرای سقوط، ناچیز اعلام شده است.

صبح امروز بهرام پارسایی سخنگوی این کمیسیون در جلسه علنی مجلس گزارش منتشر شده را در صحن علنی مجلس قرائت کرد. در متن این گزارش به مشکل «یخ زدگی که در قسمت عقب بال تشکیل می‌شود» اشاره شده است . ضمنا «سامانه هشدار یخ زدگی» بخاطر عدم ارسال این سامانه برای هواپیمای حادثه دیده تامین نبوده است. در واقع شرکت ATR برخلاف الزامات و تعهدات بین المللی از ارسال این تجهیزات به ایران خودداری می کند. حتی در زمان برجام که بیش از ۱۰ فروند هواپیمای نو ATR توسط کارخانه مذکور در اختیار ایران قرار گرفت متاسفانه تجهیزات مذکور در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان قرار نگرفت.

راز آسمان پایتخت

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: در این ارتباط البته سوء مدیریت و عدم توان مدیریتی شرکت آسمان و سازمان هواپیمایی کشوری نیز مشهود است زیرا آنها حتی از فرصت برجام به نحو مطلوب برای حل این مشکل استفاده نکرده و به مکاتبات قبلی و در سطوح پایین مدیریتی اکتفا کرده‌اند. سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص رفع این مشکل هیچ گونه مکاتبه‌ای با هواپیمایی کشوری فرانسه انجام نداده و به نحو اثربخشی از طریق وزارت امور خارجه جهت بهره‌گیری از فرصت برجام استفاده نکرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : هواپیمایی آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز