کارت اعتباری سهام عدالت : امتیاز برای سهامداران یا یک حاشیه جدید؟

لست سکند

از ابتدای آزادسازی سهام عدالت نگرانی‌هایی از تاثیر ورود سهام عدالت به بورس مطرح شده و اکنون یک مقام مسئول طرح موضوع کارت اعتباری سهام عدالت به شکل کنونی را مخرب اقتصاد کشور دانسته است.

به گزارش کاماپرس؛ از ابتدای آزادسازی سهام عدالت نگرانی‌هایی از تاثیر ورود سهام عدالت به بورس مطرح شده است و کارشناسان بازار بورس معتقدند سهامداران عدالت با هجوم برای فروش سهام خود موجب ریزش بورس می شوند. حالا با توجه به قریب الوقوع بودن تبدیل سهام عدالت به کارت اعتباری ظرف یک هفته آینده، یک مقام مسول می‌گوید، طرح موضوع کارت اعتباری سهام عدالت به دلیل تعمیم آن به همه سهامداران، قطعا به اقتصاد کشور آسیب خواهد زد.

هنوز جزییات کارت اعتباری مشخص نیست

در روزهای گذشته سعید اسلامی عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه قرار است دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت کنند، با تاکید بر اینکه نگرانی‌هایی در مورد نحوه فروش سهام عدالت وجود داشت، به ایسنا گفته بود: این نگرانی وجود دارد که ممکن است تعدادی از دارندگان سهام عدالت به دلیل نیاز مالی فوری اقدام به فروش سهام خود کنند و تنش‌هایی در بازار ایجاد شود.  در این راستا قرار شد بانک مرکزی امکانات و تسهیلاتی را قرار دهد تا اتفاقات مذکور رخ ندهد.

این عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه هنوز جزئیات ارائه کارت اعتباری مشخص نیست، گفته بود: جزئیات هنوز مشخص نیست اما دارندگان سهام عدالت بسته به اینکه چقدر از سهام‌شان باقی مانده است می‌توانند پشتوانه اعتباری باشند که بانک مرکزی در اختیارشان قرار می‌دهد. این تصمیم برای جلوگیری رفتار هیجانی در بازار و رفع نیاز فوری افراد گرفته شده و مورد استقبال بانک مرکزی هم قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

نگرانی از هجوم سهامداران به بورس

با این حال، یک عضو هیات مدیره صندوق های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت  در خصوص اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت که نوع مدیریت سهامشان را مستقیم انتخاب کردند، گفته است: متاسفانه در این میان افرادی هستند که نمی‌خواهند مردم به سمت سهامداری بروند به همین علت این اقدامی که قرار بود فقط برای سهام داران غیر مستقیم صورت بگیرد، در حال حاضر به تمام سهام داران تعمیم داده شده است.

مهدی بائی  تاکید کرد: ما به طور دقیق نمی‌دانستیم که قرار است این هفته این طرح به طور علنی مطرح شود به علت آنکه فعلا این مسئله به تایید ما نرسیده بود.

عضو هیئت مدیره صندوق های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرده است: هم اکنون که این طرح قرار است برای کلیه افراد صورت بگیرد قطع به یقین سبب آسیب رساندن به اقتصاد کشور می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز