سقوط شدید شاخص کل بورس؛ گروسی جو بازار را بهم ریخت!

تور لحظه آخری-کاماپرس

با توجه به کاهشی شدن نرخ دلار و ورود آن به کانال 27 هزار تومانی، رشد تورمی بازار بورس هم مهار شد و شاخص کل این بازار با افت 40 هزار و 467 واحدی، به رقم یک میلیون و 489 هزار و 995 واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم نزولی شد و در محدوده 450 هزار و 60 واحدی ایستاد. در واقع همه این اتفاقات به دنبال انتشار خبر سفر رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به ایران رقم خورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز یک میلیون و 176 هزار و 602 معامله به ارزش 249 هزار و 705 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «کگل»، «فملی» و «فولاد» بیشترین اثر را بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بازار بورس هم مربوط به نمادهای«فسپا»، «دارو» و «کالا» بود. امروز برای چهارمین روز متوالی، ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و در واقع 14 هزار و 600 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت.

راز آسمان پایتخت

افزایش سوددهی بورس از نیمه دوم امسال

به گفته پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه، معاملات بورس تا پایان شهریورماه همراه با نوسان خواهد بود. اما طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، انتظارات بر افزایش بازدهی بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها در شش ماهه دوم سال جاری است. به نظر این کارشناس بازار سرمایه، اکنون بورس در موقعیت مناسبی قرار دارد، اما همچنان برخی ریسک‌ها تهدید کننده معاملات این بازار هستند. در واقع همین موانع باعث تغییر مسیر این بازار از روند صعودی می‌شوند.

به هر حال در همه دوره‌ها معاملات بازار سهام دارای ریسک‌های متعدد بوده و هست. کلا این بخش با مفهوم ریسک عجین شده و این موضوع برای بازار سرمایه موقتی نخواهد بود. به گفته حدادی در حال حاضر مهم‌ترین ریسک‌های قابل شناسایی بورس، مسائل مربوط به برجام و مذاکرات وین است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سقوط شدید شاخص کل بورس؛ گروسی جو بازار را بهم ریخت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز