ساینا و کوییک بعد از اعلام قیمتهای جدید چقدر گران می‌شوند؟

لست سکند

با مصوبه شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا 8.9 درصد افزایش یافته است. با این اوصاف ساینا و کوییک دو خودرو پرفروش این شرکت با چه قیمتهایی به بازار عرضه می‌شوند؟

به گزارش کاماپرس، شورای رقابت بر اساس تورم بخشی یک ساله که توسط بانک مرکزی اعلام شده و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماه اول و دوم سال 99 برای محصولات ایران خودرو مجوز 8.2 درصد و برای خودروهای تولیدی سایپا به مجوز 8.9 درصد افزایش قیمت را صادر کرده است.

طبق اعلام شورای رقابت این افزایش قیمت، برای تهمه خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود. البته براساس مصوبه شورای رقابت،برای کسانی‌که تا پایان سال 99 برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پیش پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمتی تعلق نمی‌گیرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما قیمت جدید خودروهای پرطرفدار بعد از این افزایش قیمت چقدر تغییر می کند؟ مثلا ساینا که در حال حاضر در کارخانه با قیمت ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان عرضه می شود با چه قیمتی به مشتریان تحویل داده می شود؟ یا خودرو کوییک که در حال حاضر قیمت کارخانه ای آن حدود ۱۲۹ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان است بعد از اعمال تغییرات جدید قیمت چقدر گرانتر می شود؟

راز آسمان پایتخت

قیمت کوییک و ساینا با احتساب ۸/۹ درصد افزایش قیمت

همانطور که گفته شد در حال حاضر قیمت کارخانه ای خودرو کوییک حدود ۱۲۹ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان است. اگر قیمت این خودرو ۸/۹ درصد افزایش پیدا کند، قیمت جدید این خودرو به حدود ۱۴۱ میلیون تومان می رسد.

قیمت کارخانه ای خودرو ساینا هم در حال حاضر ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان است که با احتساب افزایش ۸/۹ درصدی به حدود قیمتی ۱۰۱ میلیون تومان نزدیک می شود. البته این افزایش قیمت فقط مربوط به قیمتهای کارخانه است. قیمت ساینا و کوییک در بازار آزاد حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گرانتر از قیمت کارخانه است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز