ریزش 22 هزار واحدی بورس این بار با صدای پای بایدن!

تور لحظه آخری-کاماپرس

بورس امروز نیز در هجدهمین روز آبان ماه به سریال کاهشی خود ادامه داد. به نظر می رسد شاخص لرزان بازار سهام تهران این بار برای منفی شدن صدای پای بایدن را بهانه کرده باشد!

به کزارش کاماپرس، با ریزش امروز بورس بسیاری از فعالان بازار سهام به این باور رسیدند که این بازار منطبق با واقعیت های اقتصاد حرکت نمی کند چرا که شیب نزول قیمت در بازار ارز به شدتی نیست که ریزش سریالی بورس را توجیه کند و افق پیش روی اقتصاد ایران نیز بعد از پیروزی بایدن دیگر آنقدرها تیره و تار نیست که بورس از زمان قوت گرفتن احتمال پیروزی نامزد دموکرات ها هر روز قرمز پوش باشد!

بر اساس گزارشی که فرارو از بازار سهام به دست داده است شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه با کاهش ۲۲ هزار و ۴۰۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسیده است.

امروز همچنین شاخص کل بازار  ۱.۷۷ درصد و شاخص هم‌وزن نیز ۷۳ صدم درصد کاهش داشتند. دلیل کاهش شاخص کل در بازار امروز بیشتر به خاطر کاهش قیمت سهام 7 نماد فملی، کگل، فولاد، خودرو، وبملت، پارس و شتران بود.

سهام دارویی ها شگفتی ساز شد

راز آسمان پایتخت

بررسی نقشه بازار نیز بر اساس اعلام فرارو  نشان می‌دهد حدود یک سوم معاملات در بازار بی‌رونق امروز مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است. در بین آنها دارا یکم بیشترین حجم معاملات را شاهد بود و با کاهش هشت درصدی قیمت به کار خود پایان داد. دیگر صندوق‌های سهامی هم عموما کاهش بیشتر از پنج درصدی را تجربه کردند. گروه دارویی امروز از عجایب بازار به حساب می‌آید. تمام نمادهای این گروه به جز دلقما در عر چند دقیقه از صف فروش به صف خرید رفتند.

معامله‌گران بازار سهام امروز در مجموع حدود 2 میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب ۲۷۵ هزار معامله به ارزش دو هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.  این رقم در ماه‌های گذشته بی‌سابقه به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد بورس کم‌رونق‌ترین بازار را در چند ماه اخیر پشت سر گذاشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز