روز بد بازار بورس!

تور لحظه آخری-کاماپرس

کاهش 49 هزار و 410 واحدی شاخص کل بورس، نشان دهنده اوضاع نامساعد بازار در روز جاری بود. شاخص کل هم وزن نیز 13 هزار و 142 واحد نسبت به دیروز کم شده و اکنون به 454 هزار و 369 واحد رسیده است. امروز سهامداران شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، بیسکویت گرجی و کاشی و سرامیک حافظ در بورس بیشترین سود را کسب کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در بازار بورس امروز یک میلیون و 613 هزار و 340 معامله به ارزش 312 هزار و 397 میلیارد ریال انجام شد. همانطور که انتظار می‌رفت با بازگشایی «شبندر»، این نماد امروز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت.

انتشار خبر بازگشایی شبندر در روز گذشته، موجب تقویت سمت عرضه بازار شده و بسیاری از سهامداران حقیقی سعی در فروش بخشی از سبد سهام خود و خرید  شبندر داشتند. به هر حال سهام شبندر امروز بازگشایی شد و قیمت آن 52 درصد بالا رفت. این سهام به تنهایی شاخص کل را 6 هزار واحد به سمت جلو هل داد. با وجود این شرایط و تمایل بیشتر سهامداران برای فروش بخشی از سبد سهامشان، بازار بورس امروز به رنگ قرمز درآمد.

راز آسمان پایتخت

رشد 526 درصدی صف فروش بازار

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری قبل، 10 درصد افت کرد و به مقدار 5 هزار و 260 میلیارد ریال رسید. در مقابل ارزش صف‌های فروش 526 درصد بالا رفت و 26 هزار و 170 میلیارد ریال شد. بیشترین صف فروش متعلق به سهام «شپنا» با هزار و 720 میلیارد ریال در پایان روز بود. پس از آن، نمادهای شستا و شتران بیشترین صف فروش را داشتند.

ارزش معاملات خرد امروز بازار بورس هم کاهشی بود و با افت 28 درصدی نسبت به دیروز، به رقم 125 هزار و 250 میلیارد ریال رسید.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز