رقابت شدید چین و آمریکا بر سر زیردریایی هوش مصنوعی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته کارشناسان در عصر جدید هر کشوری که به هوش مصنوعی تسلط داشته باشد می‌تواند بر جهان نیز مسلط شود. ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهند دو کشور چین و ایالات متحده همزمان با توسعه این فناوری، درگیر یک مسابقه تسلیحاتی بزرگ شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، نتیجه این رقابت بسیار حیاتی خواهد بود، چرا که یک عامل تعیین کننده مهم در موازنه قدرت جهانی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

در جدیدترین نمونه کاربرد این فناوری در تسلیحات نظامی، مهندسان استرالیایی در حال کار برای توسعه زیردریایی‌های هوش مصنوعی هستند که به خدمه انسانی نیاز ندارند. این زیردریایی‌ها با نام Ghost Sharks بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر از زیردریایی‌های هسته‌ای بوده و به جای ۱۸ میلیارد، تنها ۱۵ میلیون دلار هزینه دارند.

راز آسمان پایتخت

یکی از شرکت‌های آمریکایی تابعه استرالیا، در حال حاضر ساخت این زیردریایی را برعهده داشته و به گفته معاون شرکت، انگیزه رقابت با چین است که نیاز به تجهیزات هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد. شین آرنوت در مصاحبه‌ای اظهار داشت چین رسما بلندپروازترین کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده و زمان برای همگام شدن با آن بسیار محدود است.

پیش از این کارشناسان نظامی و فناوری نیز هشدار داده بودند که اگر چین در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی پیروز شود، نظم سیاسی و اقتصادی و توازن قدرت کنونی جهان کاملا تغییر خواهد کرد.

آرنوت در ادامه افزود: «ما از اینکه دیگر آمریکا قدرت مسلط نباشد نمی‌ترسیم، نگرانی ما از زندگی در جهانیست که حزب کمونیست چین قدرت مطلق را در دست داشته باشد.» پنتاگون قبلا متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ هزاران پهپاد از نوع زمینی، دریایی و هوایی را به میدان بیاورد تا از طریق برتری آماری، با سیستم.های تسلیحاتی چین مقابله کند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز