راهنمای سفر ارزان به استانبول

استانبول زمانی پایتخت امپراتوری‌های بزرگ عثمانی و بیزانس بوده است. این شهر، گذشته و حال را در یک ترکیب منحصر به فرد از معماری ادغام کرده است. تاریخ معتبر این شهر، بناهای تاریخی بسیاری را برای توریست‌ها به ارمغان آورده است. یک آسمان خراش شیشه‌ای در کنار یک کلیسای بیزانسی یا یک بازار رنگارنگ، نگاه تحسین برانگیز گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بیان چند نکته پیرامون سفر به استانبول پرداخته است.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

بهترین زمان جهت بازدید از استانبول بین ماه­‌های مارس تا می و بین سپتامبر و نوامبر است. در این بازه زمانی ازدحام در جاذبه‌های شهر قابل کنترل است، نرخ رزرو اتاق‌ها متوسط و دمای هوا نیز معمولاً مطلوب است. در فصل شلوغی یعنی از ژوئن تا آگوست، دما افزایش می‌یابد و قیمت اقامتگاه‌ها برای مطابقت با تقاضای گردشگران بیشتر می‌شود. در همین حال، دسامبر تا فوریه ارزان‌ترین ماه‌ها برای بازدید هستند. در این زمان، شرایط بارانی، برفی و سرد استانبول به این معنی است که در طول اقامت خود باید لباس‌های گرم بپوشید و جانب احتیاط را رعایت کنید.

استانبول-کاماپرس

دو نکته برای سفر ارزان به استانبول

فروشندگان مناطق توریستی، ارز دلار و یورو را نیز از گردشگران می‌پذیرند. به طور کلی هنگام استفاده بیش از حد از این ارزها احتمالا خریدهایتان کمی گران‌تر تمام شود؛ بنابراین بهتر است در بیشتر خریدهای خود از لیر ترکیه استفاده کنید. متاسفانه برخی از فروشندگان در ابتدا قیمت کالاها را بیش از آنچه که هست، نشان می‌دهند؛ بنابراین اگر به فکر بودجه خود هستید، بهتر است چانه زدن را فراموش نکنید. خرید کارت موزه استانبول، یک راه دیگر برای صرفه­ جویی در هزینه‌های سفر است. نرخ ورودی اکثر موزه‌های این شهر برای هر نفر 15 تا 40 لیر ترکیه (حدود 4 تا 11 دلار) است. برای صرفه­جویی در پول خود می­توانید روی خرید کارت موزه استانبول سرمایه­گذاری کنید. این کارت برای پنج روز، امکان دسترسی به جاذبه‌هایی مانند موزه ایاصوفیه، موزه کاخ توپکاپی و موزه‌های باستان­شناسی استانبول را با قیمت مقرون به صرفه‌تری برای شما فراهم می‌کند.

بهترین غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای ترکی را می‌توان تلفیقی از طعم‌های خاورمیانه، آسیایی و مدیترانه‌ای توصیف کرد. در استانبول نیز کباب و بشقاب‌های کوچک تاپاس معروف و محبوب هستند. ماست نیز جزء اصلی بسیاری از غذاهای ترکی است و معمولاً می‌توان آن را به همراه بسیاری از خوراکی‌ها و نان‌های گوشتی یافت. غذاهای خیابانی مانند دونر که معمولاً از گوشت بره تهیه می‌شود، محبوبیت خاص خود را دارد. سیمیت، نوعی نان شیرینی است که به عنوان یک میان وعده مناسب و قابل حمل استفاده می‌شود؛ میان‌ وعده‌ای که نه تنها برای مردم بومی بلکه برای توریست‌ها طعم دلپذیری دارد. قهوه ترک را هم فراموش نکنید؛ چرا که انرژی شما را برای گشت و گذار در سفر تامین می‌کند.

راز آسمان پایتخت

غذاهای ترکی-کاماپرس

ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید

استانبول، یک مقصد همیشگی برای سفرهای کاری و تفریحی برای ایرانیان است. مجموعه “مِستر بلیط” امکان رزرو بلیط هواپیما استانبول را به صورت اقتصادی به مسافران پیشنهاد می‌کند. مطابق فیلترهای موجود در وبسایت مِستر بلیط می‌توان از حداقل و حداکثر قیمت بلیط و جزئی‌ترین اطلاعات پرواز مطلع شد. جهت خرید بلیط هواپیما استانبول در این وبسایت کافی است که فرودگاه مبدا، فرودگاه مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را مشخص کنید. رزرو هتل، بسته سفر و بلیط قطار، اتوبوس و سواری از دیگر خدمات و امکانات مِستر بلیط است. مِستر بلیط علاوه‌بر وبسایت، در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و توییتر نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : مستر بلیط
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “راهنمای سفر ارزان به استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز