راهنمای خرید دوچرخه ثابت + بهترین دوچرخه ثابت خانگی مناسب برای خانم ‌ها

دوچرخه ثابت-کاماپرس
لست سکند

امروزه با توجه به افزایش مشغله‌های افراد و وقت گیر بودن رفت و آمد در شهرهای شلوغ، بسیاری از افراد ورزش در خانه با لوازم ورزشی خانگی مانند دوچرخه ثابت را جایگزین رفتن به باشگاه کرده‌اند. در حال حاضر مدل‌ها و انواع مختلفی از دوچرخه ثابت در بازار در موجود است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از هوم سرویز، بهتر است قبل از اقدام به خرید دوچرخه ثابت، حتما درباره این دستگاه و انواع آن تحقیق کنید تا در نهایت مجبور به پرداخت هزینه تعمیر دوچرخه ثابت نباشید؛ با وجود این، در صورت بروز هرگونه اختلال یا خرابی در عملکرد دستگاه، می‌توانید از خدمات تعمیر دوچرخه ثابت در محل استفاده کنید. کاماپرس در ادامه به ارائه یک راهنمای کامل برای خرید دوچرخه ثابت و همچنین معرفی بهترین دوچرخه ثابت خانگی برای خانم‌ها می‌پردازد؛

برای خرید بهترین دوچرخه ثابت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در حال حاضر انواع مختلفی از دوچرخه ثابت در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. از این رو در توجه به چند نکته اساسی در هنگام خرید دوچرخه ثابت ضروری است. این نکات در ادامه بیان شده است؛

توجه به ابعاد و اندازه دوچرخه

در هنگام خرید دوچرخه ثابت توجه به تناسب دستگاه با قد، به ویژه اگر دارای قد خیلی بلند یا خیلی کوتاهی باشید، اهمیت بسیاری دارد. در خرید حضوری با نشستن بر روی دستگاه می‌توانید این مسئله را بررسی کنید. در خرید آنلاین نیز بهترین شیوه علاوه بر خرید از فروشگاه معتبر، چک کردن محدوده تنظیم ارتفاع محصول است.

توجه به برقی یا مکانیکی بودن دوچرخه

دوچرخه ثابت در دو نوع برقی و مکانیکی تولید می‌شود؛ انواع مکانیکی با پدال زدن شروع به کار می‌کنند و غالبا دارای دکمه‌ای برای تغییر مقاومت هستند. این در حالی است که دوچرخه ثابت برقی با استفاده از نیروی برق به آرامی شروع به حرکت می‌کند بسته به سرعت کاربر، سرعتش را تنظیم می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است کمتر از انواع مکانیکی، نیاز به تعمیر دوچرخه ثابت پیدا کنید. ضمن اینکه نوع نمایش سرعت، زمان، مسافت، کالری مصرفی و میزان گردش خون است.

راز آسمان پایتخت

توجه به امکانات جانبی دوچرخه

دوچرخه ثابت های موجود در بازار معمولا دارای آپشن‌های گوناگونی هستند؛ قبل از خرید باید توجه کنید که چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را برای دوچرخه ثابت مدنظر دارید. این امکانات جانبی شامل نگهدارنده‌ی بطری آب، دمبل، نگهدارنده دمبل، نمایشگر ضربان قلب، نگهداری کتاب، تبلت یا گوشی هوشمند است.

توجه به پدال‌های دوچرخه

نوع پدال‌های دوچرخه ثابت، مشخص می‌کند که برای استفاده از دوچرخه ثابت مدنظر نیازی به استفاده از کفش‌های دوچرخه سواری ویژه دارید یا خیر. بنابراین توجه به پدال‌های دستگاه نیز ضروری است.

دوچرخه ثابت-کاماپرس

توجه به نوع دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت غالبا در سه نوع ایستاده، نشسته و اسپینینگ طراحی و تولید می‌شود. انتخاب هریک از انواع این دستگاه به شرایط هر فرد بستگی دارد. به عنوان مثال دوچرخه ثابت ایستاده با ظاهر و کارکردی کاملا شبیه به دوچرخه‌های معمولی، برای استفاده افراد معمولی مناسب بوده و بسیار سبک هستند. در حالی که نوع نشسته دوچرخه ثابت از یک پشتی و امکانات جانبی برای استفاده افراد آسیب دیده، سالخورده و زنان باردار طراحی شده است. همچنین، دوچرخه ثابت اسپنینگ، نوع حرفه‌ای این دستگاه و متناسب برای ورزشکاران و دوچرخه سواران حرفه‌ای است.

نوع سیستم مقاومت دوچرخه ثابت

توجه به سیستم مقاومت دوچرخه ثابت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در حال حاضر دوچرخه های ثابت موجود در بازار دارای دو نوع سیستم مقاومت مبتنی بر وزن دیسک فلایویل و مقاومت مغناطیسی هستند.

در مقاومت نوع مبتنی بر دیسک دوچرخه ثابت، دیسک فلزی تعبیه شده در جلوی دوچرخه، انرژی جنبشی ناشی از پدال زدن را در خود ذخیره کرده و با افزایش سرعت پدال، مقاومت افزایش پیدا می‌کند. این مدل دوچرخه ثابت با افزایش سطح تمرینات نیاز به تعویض دیسک با مدل‌های سنگین‌تر دارد.

در مدل‌های دارای مقاومت مغناطیسی، این مشکل با تعبیه دو آهنربای قوی حل شده است. این دو آهنربا حرکات ورزشکار را کنترل کرده و با جذب چرخ مقاومت را افزایش می‌دهند.

کیفیت و ایمنی دوچرخه

توجه به کیفیت و اصالات دوچرخه ثابت خریداری شده، برای اطمینان از ایمنی و جلوگیری از ورود هرگونه آسیب از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر بررسی کیفیت، توجه به دستورالعمل صحیح دستگاه وهمچنین وجود قفلی با کیفیت نیز ضروری است.

مناسب‌ترین دوچرخه ثابت خانگی برای خانم‌ها کدام است؟

دوچرخه ثابت یکی از لوازم ورزشی مناسب و عالی برای خانم‌ها در راستای دست‌یابی به اهداف ورزشی آن‌ها است. دوچرخه ثابت بهترین گزینه برای مواردی چون چربی سوزی، کاهش وزن، لاغری ران‌ها، زیبایی و استقامت پاها و ایجاد اندامی زیبا و غیره است. ضمن این‌که استفاده از این دستگاه برای کاهش فشار خون و سلامتی نیز بسیار توصیه می‌شود.

بهترین دوچرخه ثابت برای خانم‌های جوان که به دنبال چربی سوزی و داشتن اندامی متناسب هستند، مدل ایستاده و حتی اسپینینگ برای افراد حرفه‌ای تر است. چرا که در این دو مدل درگیری ماهیچه‌های شکم بسیار بالا بوده و در نتیجه موجب از بین رفتن چربی‌های این ناحیه و داشتن شکمی صاف و یکدست می‌شود.

با وجود این، زنان باردار، زنان سالخورده و افرادی که از بیماری‌های کمر و ستون فقرات رنج می‌برند، بهتر است از دوچرخه ثابت نشسته برای ورزش استفاده کنند. چرا که در این حالت فشار کمتری به کمر و رحم خانم‌ها وارد می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز