رانا پلاس به مشکل شماره گذاری خورد

خودروی رانا پلاس که با برخی تغییرات در خودروی رانا از خط تولید ایران خودرو خارج شده و به مشتریان پیش فروش شده است، هنوز به دست خریداران نرسیده و برخی گزارش ها حاکی از پلاک نشدن این خودرو توسط پلیس راهور است.

به گزارش کاماپرس، رانا پلاس در آغاز راه ورود به خیابان ها و جاده های کشور با برخی انتقادات مواجه شد که مهم ترین آنها قیمت گذاری این خودرو بود. منتقدان قیمت مصوب حدود 179 میلیونی را برای این خودرو در مقایسه با قیمت مصوب دیگر خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو گران می دانند. برای مثال قیمت مصوب پژو 206 صندوق دار که بسیاری از متقاضیان این خودرو را برتر از رانا پلاس می دانند، 130 میلیون تومان است.

بر اساس اخباری که در شبکه های اجتماعی هم رسانی می شود رانا پلاس به حاشیه جدیدی نیز دچار شده است. کانال اخبار روز خودرو در این باره نوشته است؛ تعدادی از حواله داران خودروی رانا پلاس، که بیش از یک ماه از فاکتور شدن خودروهایشان می گذرد به این کانال پیام داده اند که این خودرو از سوی ناجا شماره گذاری نمی شود.

سکوت ایران خودرو درباره حواشی رانا پلاس

بر اساس این گزارش، هنوز هیچ اطلاعیه ای از سوی ایران خودرو پیرامون علت عدم شماره گذاری این خودرو و سرگردانی حواله داران منتشر نشده است.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است قیمت مصوب کارخانه رانا معمولی یا همان رانا LX حدود 107 میلیون تومان است و این خودرو را در بازار می توان به قیمت 205 میلیون تومان خریداری کرد. در مقابل قیمت مصوب رانا پلاس 130 میلیون تومان است که در بازار نیز این خودرو – البته خودروهایی که موفق به شماره گذاری شده اند – به قیمت 224 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

پیش از این شایعاتی درباره توقف تولید پژو 206 صندوق دار و جایگزینی آن با رانا پلاس منتشر شده بود که ایران خودرو در تائید یا تکذیب این اخبار نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

راناپلاس چه فرقی با رانا معمولی دارد؟

رانا پلاس استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس کرده و  گرافیک چراغ‌ های جلو و عقب ای خودرو نیز نسبت به رانا LX تغییراتی داشته و به دی لایت نیز مجهز شده است. ضمنا قاب آینه‌ راناپلاس تغییر کرده و راهنمای LED به آینه‌ها اضافه شده است. فرمان و جلوپنجره این خودرو هم تغییر کرده و قالپاق‌ها هم طرح دیگری پیدا کرده است. تغییر صفحه کیلومتر ، کنسول ، دسته دنده را نیز باید به رانا پلاس اضافه کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “رانا پلاس به مشکل شماره گذاری خورد

  1. رضاdd گفته:

    من موعد تحويل رانا پلاسم آذر ماه بوده و با چنگ و دندون پولش رو جور كردم الان كه 25 بهمنه هنوز تحويل ندادن

  2. سعید گفته:

    ما یک ساله میخوایم اینو به مسئولین بگیم که این قیمت برای رانا پلاس خیلی زیاده اما کو گوش شنوا خداکنه یه فکری به حالش بکنن تا همه بتونن تکمیل وجه کنن وگرنه بیشتر حواله دارا انصراف میدن یا طرح تبدیل بزارن

  3. محمد امین گفته:

    خدا وکیلی یه مدیری از ایران خودرو و شورای رقابت جواب بده چرا قیمت کارخانه رانا الکس۱۰۷میلیون و قیمت کارخانه رانا پلاس ۱۷۹میلیون باشه، یعنی اختلاف ۷۲ میلیون. مگه این آپشن های جدید چراغ و قالپاق و کروز کنترول و…با همان موتور اختلافش آیا بیشتر از ۱۰ میلیون میشه که اختلاف رو کردن ۷۲ میلیون؟اگه قیمت کارخونه رانا پلاس رو کم نکنن به مقام معظم رهبری شکایت خواهیم نمود.والسلام.

  4. پارسا گفته:

    شماروبه خداقیمت راناپلاس ودرست کنیدیعنی۱نفرنیس که به دادمردم برسه اقای قالیباف رییس مجلس حداقل شمابه داداین مردم بدبخت برس

  5. محسن گفته:

    و باز هم گول این ایرانخودرو و صنعت های مرتبط رو خوردیم. من ماشین نداشتم و با هزار ذوق قرعه کشی برنده شدم. نگو همش نقشه بوده. رانا پلاس ۱۸۰ تومنی

  6. حسن گفته:

    آه مردم یه روز یقه همتونو میگیره
    مملکت نیست دیونه خونست، ماشین 75 میلیونی و تو 4 ماه کردن 180 م
    آخه از خدا بیخبرا همون موقع برج 3 میگفتید اینجوری ما میرفتیم 405 ثبت نام میکردیم
    نه اینکه اون موقع 75 حالا 180
    گرانبها چیز تو جامعه جلب اعتماد هست که به بدترین شکل اونو از دست دادید

  7. ابراهیم گفته:

    این قیمت گذاری نمونه بارز ظلم در حق مصرف کنندس‌. در هیچ منطقی این قیمتگذاری پذیرفتنی نیست. واقعا چطور اجازه میدن چنین توهین آشکاری به شعور ملتی بشه که با هر شرایطی از این خودروساز حمایت کردند‌. جواب اعتماد مردم این نیست و این مسئله پذیرفتنی نیست.

  8. احمد رحمانی گفته:

    اره به خدا اصلا ارزش نداره 180تومان بدی مگه چیش از پارس بهتره من که انصراف میدم لطفا شما هم انصراف بدین تا رو دستشون بمونه.

  9. محمد۷ گفته:

    آخر تکلیف حواله دارن رانا پلاس چیست؟ رانا میدن ، جایگزین میدن ؟کسی اطلاعاتی داره بگه لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز