دوره network+ چیست؟ (آشنایی کامل با سرفصل ها)

اگر شما هم به یادگیری در حوزه کامپیوتر و شبکه علاقه مند هستید، حتما این سوال برایتان پیش آمده است که دوره network+ چیست؟ آگاهی و شرکت در دوره های نت ورک پلاس یکی از ملزومات پایه و ابتدایی برای هر شخصی است که تمایل به فعالیت در این حرفه دارد. از دستاوردهای مهم شرکت در دوره نت ورک پلاس می توان به دریافت مدرک آن اشاره کرد، که شما را به عنوان یک تکنسین با سطح دانش متوسط به بازار کار معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهارت های بسیاری است که برای شروع فعالیت در این حرفه می بایست به آن مسلط شوید. اگر هنوز در شروع مسیر هستید و در شهر مشهد زندگی می کنید، پیشنهاد ما به شما گرفتن مدرک ICDL مشهد می باشد. با دریافت این مدرک، شما به مهارت های 7 گانه و به شدت مورد نیاز کار با کامپیوتر دست پیدا می کنید.

آشنایی با دوره نت ورک پلاس

مدرک دوره  network+و در واقع تمامی مدارک CompTIA همگی مدارکی vendor-neutral می باشند. اما مفهوم این عبارت چیست؟ vendor-neutral  به عمومی بودن این مدرک در حوزه شبکه و وابسته نبودن آن به یک تولید کننده خاص اشاره دارد.

به عنوان مثال مدارک و دوره های سیسکو را می توانید در نظر بگیرید. این مدارک با هدف استفاده از تکنولوژی های خود سیسکو برنامه ریزی شده است. همین موضوع برای موضوعات دیگری مانند مایکروسافت نیز صادق می باشد. محور دوره های مایکروسافت نیز در حول موضوعات و محصولا مایکروسافت بنا شده است.

راز آسمان پایتخت

این ویژگی باعث شده تا برای شرکت های تولید کننده بسیاری مانند سیسکو و مایکروسافت، دوره نت ورک پلاس شروعی مناسبی باشد. سرفصل های این دوره از موضوعات و مفاهیمی مقدماتی تشکیل شده است تا شما دانش و مهارت های لازم برای طراحی، مدیریت، پیکربندی و عیب یابی انواع متفاوت شبکه های کابلی و وایرلس را کسب کنید.

در دوره network+ چه مفاهیمی را آموزش می بینیم؟

سرفصل هایی که در این دوره با آن مواجه هستید، مقدمه و پایه دیگر موضوعات در این زمینه می باشد. شما برای اخذ مدارک پیشرفته تر و قدم گذاشتن به مراحل بعدی، نیازمند باید مفاهیم آموزش دیده در دوره نت ورک پلاس را در پروژه های عملی پیاده سازی کنید. اما سرفصل ها و مباحث تدریسی در دوره network+ چیست؟

طراحی توپولوژی های مختلف شبکه

در این بخش ما به عنوان دانشجوف اطلاعاتی درباره توپولوژی های مختلف مانند شبکه های نظیر به نظیر، کلاینت سرور، باس یا اتوبوسی، ستاره ای، توری یا مش، درختی و شبکه های ترکیبی به دست خواهید آورد.

پیکربندی و مدیریت توپولوژی های شبکه

بعد از آشنایی با نوع پیاده سازی توپولوژی ها، نوبت آن است که یاد بگیرید چگونه این توپولوژی ها را مطابق با استراتژی تجاری یا سازمانی، پیکربندی کنید. مدیریت این شبکه ها مقوله بسیار مهمی است که شما به عنوان یک کارشناس باید از اصول بهینه سازی درست با هدف هدایت دقیق ترافیک شبکه و جلوگیری از قطعی آن آشنا باشید.

تسلط بر نحوه به کارگیری دستگاه های مختلف شبکه

در این مرحله باید بدانید که چگونه باید با دستگاه هایی مانند روترها، هاب ها، سوییچ ها، دیواره های آتش و دستگاه های تست نفوذ کرده و آن ها را درون یک شبکه پیکربندی کنید.

تشخیص مزایا و معایب هر یک از پیکربندی های شبکه

تمامی پیکربندی هایی که پیاده سازی می کنید، دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد و شما به عنوان یک دانشجو در دوره نت ورک پلاس، با نحوه تشکیل و از بین بردن و یا بهبود آنان آشنا می شوید.

پیاده سازی پروتکل ها و تشکیل بهترین الگوهای امنیتی

در این دوره شما آموزش می بینید چگونه تنظیمات یک شبکه را پیکربندی کنید تا زیر ساخت آن در برابر حمله های سایبری، در معرض تهدید قرار نگیرند.

پیدا کردن مشکلات شبکه و برطرف کردن آن ها

هر پیکربندی مشکلات خاص خود را با توجه به پیچیدگی های درون خود دارد. به همین علت در آموزش های این دوره شما با مشکلاتی که ممکن است به وجود آید و همچنین راه حل های مناسب برای بر طرف کردن آن ها آشنا می شوید.

تسلط بر نحوه پشتیبانی از شبکه های خصوصی مجازی

نت ورک پلاس به شما درباره چگونگی نحوه پیکربندی شبکه های طراحی شده و پشتیبانی از شبکه های خصوصی مجازی اطلاعاتی ارائه  می کند. در این دوره به چگونگی نگهداری و پشتیبانی روزانه از این شبکه‌ ها مسلط خواهید شد.

مهارت های کسب شده پس از اتمام دوره network+ چیست؟

  • طراحی و پیاده سازی شبکه های عملیاتی
  • توانایی پیکربندی، مدیریت و نگهداری دستگاه های مهم شبکه
  • آشنایی با نحوه کار و استفاده بهینه و درست از دستگاه هایی شبیه روترها و سوییچ ها
  • توانایی تشخیص تنظیماتی که باعث بهتر شدن عملکرد شبکه شده و ویرایش تنظیماتی که راندمان شبکه را کاهش می ‌دهند
  • پیاده‌ سازی پروتکل ها، استانداردها و مباحث امنیتی مرتبط با شبکه
  • عیب‌‌ یابی مشکلات شبکه
  • توانایی پیاده سازی و ساخت شبکه های مجازی و پشتیبانی از آن ها

آزمون دوره نت ورک پلاس چگونه است؟

آزمون نت ورک پلاس توانایی های یک مهندس شبکه را در زمینه نصب، نگهداری، رفع مشکلات و پشتیبانی از شبکه و آشنایی با فناوری های مختلف که شامل پروتکل TCP/IP و مدل OSI است را  ارزیابی می‌ کند. در این آزمون، عملکرد لایه های مختلف مدل OSI، کابل کشی، امنیت و اشکال زدایی شبکه آزمایش می شود.

کلام آخر

اهمیت شرکت در دوره network+ چیست؟ دوره نت ورک پلاس یکی از نیازهای پایه و مقدماتی برای تسلط به شبکه است. شما در این دوره به یک تکنسین شبکه با سطح و دانش متوسط تبدیل می شوید و پس از آن، برای حرفه ای تر شدن و پیشرفت در این زمینه، می بایست مباحث را به طور عملی در پروژه ها پیاده سازی کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه راشد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز