دریافت کد بورسی برای دارندگان سهام عدالت ساده شد

لست سکند

پس از آزادسازی سهام عدالت، نداشتن کد بورسی دارندگان این سهام به یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بازار سرمایه تبدیل شد.

به گزارش کاماپرس، حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت در گفتگوی ویژه خبری امشب در شبکه دوم تلویزیون اعلام کرد، دارندگان سهام عدالت به شرط اینکه در نظام بانکی احراز هویت شده باشند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری کد بورسی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس احراز هویت در بانک برای دریافت کد بورسی فعال کفایت می‌کند و نیازی به احراز هویت مجدد دارندگان سهام عدالت نیست.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: به زودی ۴۹ میلیون شخصیت حقیقی به بازار سرمایه وارد می‌شوند. از این میان برای 36 میلیون نفر کد بورسی صادر شده است. یک و نیم میلیون از این تعداد، پیش از این وارد بازار سرمایه شده‌اند و احراز هویت آنها انجام شده است.

وی افزود: تابه‌حال ارتباط با دارندگان سهام عدالت یک‌سویه بوده اما از وقتی آزادسازی به صورت کامل اجرایی شود، ین رابطه دوطرفه می‌شود. با توجه به اینکه برای فعالیت در بازار سرمایه ضرورت دارد تمام افراد در سجام احراز هویت شوند، بر اساس آخرین تصمیمات فرعی شورای عالی بورس اگر افراد احراز هویت در نظام بانکی شده باشند نیاز به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی فعال نخواهند داشت.

راز آسمان پایتخت

فهیمی از دارندگان سهام عدالت خواست با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و وارد کردن شماره شبا، از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت توصیه کرد که مردم سهام عدالت خود را نگه دارند و از فروختن آن خودداری کنند. تلاش و هدفگذاری ما این است که برای تمام مشمولان بدون جابه‌جایی و مراجعه، خدمات لازم فراهم شود، برای افرادی که قصد خرید دارند، طبیعتا مسیر ورود به بازار سرمایه همان سامانه سجام است، اما اگر افرادی قصد فروش یا نگهداری دارند، کار خاصی لازم نیست انجام دهند و تنها باید به سایت خصوصی‌سازی مراجعه و اطلاعات هویتی خود به ویژه تلفن‌همراه خود را به روزآوری کنند.

فهیمی ادامه داد: تا هشتم خرداد ۹۹ به کدهای بورسی دارایی تخصیص پیدا خواهد کرد و بعد از آن با تمرکز بیشتر به سوی استیفای حقوق مشمولان پیش خواهیم رفت. ورود این مشمولان به بازار سرمایه فرصتی تاریخی است که زیرساخت‌ها، محیط حقوقی و فضای کسب و کار را در کشور متحول خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “دریافت کد بورسی برای دارندگان سهام عدالت ساده شد

  1. محمود گفته:

    من برای یک از اقوام ثبت نام کردم انقدر سوال و جواب کردند که اخرش هم تو پنل زد اطلاعات اشتباه است نمیدونم دنبال مشخصات ثبتی بودن یا چیز دیگه ای در هر صورت به کسی پیشنهاد نمیکنم کد بورسی بگیره چون اون پولی هم که داره از دستش میره

    • Sharvan گفته:

      مشخص نیست باید چکار کنیم اگه کسی روش مستقیم را انتخاب کنه وفعالیتی نداشته باشه تاچندماه سهامش کم میشه؟؟درانتخاب روش اداره چکارکنم؟

  2. یاسر گفته:

    واضع اعلام نمیشه الان مردم چکار کنند کد بورسی خودکار ازسوی سازمان سهام عدالت برای مشمولان ارسال میشه یا ثبت نام خودشان انجام بدن

  3. مهران گفته:

    خب ما ک سهام عدالت داربم و کد بورسی رو الان لازم داریم برای معامله در بورس. نیاز نیست سجام ثبت نام کنیم؟ مردمو چرا گیج میکنید؟؟!

  4. Mahdiii گفته:

    بنظرم اگه الان بشه به قیمتی که میگن (حدود ۱۶ برابر) فروخت ، خیلی بهتره و بیشتر کمک میکنه تا اینکه بشینی سالی یکبار یه مقدار خیییلی کم و جزئی بهت سود بدن که نهایت بشه ناهار و شام یکی دو روزت. البته من اطلاعاتی درباره نحوی فروشش توی نت پیدا نکردم و از بورس سر درنمیارم ولی بنظر اگه پیگیر باشی و اطلاعات راجب خرید و فروش و بورس داشته باشی بفروشی باز یه پولی دستتو میگیره البته اگه نیاز ضروری داری.
    با این حال اگه کسی از نحوه ی فروش و اینکه چه اطلاعاتی برای فروش سهام عدالت در مورد بورس نیاز هست رو بگه ممنون میشیم 🙂

  5. گندم گفته:

    از قتی اعلام کردن که سهام عدالت میتونی مستقیم یا غیرمستقیم مدیریت کنی به تمام سایت ها و کانالهای یوتیوب سر زدم همش اطلاعات مبهم و گیج کننده ای که برای مخاطب عام ذره ای ارزش نداره خودشون هم. نمی دونن دارن چیکار میکنن فقط اینو میدونم که دولت برای نفع ملت تا حالا کاری انجام نداده

  6. Kid گفته:

    سلام،با انتخاب روش مستقیم خودت شخصا میتونی وارد بورس بشی البته بعد از دریافت کدبورسی و بتونی با سهامت معامله کنی،در روش غیر مستقیم سهامتو میدن دست استانداری منطقه اونم بجای شما میره بورس ازش استفاده میکنه نیابتی در آخر کار سالانه ۳۰ درصد سودرو میریزه به حساب شما ۷۰ درصدشو خودش برمیداره،روش مستقیم بهتره چون صددرصد سهامت دست خودته یا افزایش سرمایه میدی یا کلا میفروشیش میره

  7. علی گفته:

    در کل این هم یک کلاهبرداری دیگر دولت است.کد بورسی را چگونه و از کجا بدست آوریم.مشکل الان اینست.در سایتها هم فقط مطالبی گنگ ارایه شده و چند سایت معرفی شده که یا باز نمی‌شوند و یا بیهوده است.دولت با نداشتن ارز و رفتن به سوی اعلام ورشکستگی بانک ها که اولیش سپه بود بزودی اعلام ورشکستگی کلی می‌کنه.امروز دلار در صرافی بالای 19 هزار شد و عاقبت ممنوع المعامله.دلالان هم تا 22هزار معامله کردند.این سهام عدالت هم برای چندی دیگر است .زمانی که دولت حقوق ها را نیز نتوانست پرداخت کند.ولی مگر با بازی سهام عدالت چند وقت میتوان مردم را سر کار گذاشت.دولت که میخواهد در میانه تابستان اعلام ورشکستگی کند خوب الان اعلام کند تا از لحاظ اوج فلاکت و درماندگی محض اندکی جلوتر باشیم

  8. مهسا گفته:

    سلام من برای آزاد سازی سهام عدالت ثبت نام کردم و متاسفانه کد پیگیری که بهم داد فراموش کردم یادداشت کنم این اشکالی نداره ؟؟

  9. سارا گفته:

    عزیزان وقتی سهام عدالت رو آزاد سازی کردین میتونین برین تو سایت سامانه عدالت ارزش روز سهام خودتون رو ببینین . قابل توجه اینکه هر روز داره ارزشش بیشتر میشه . دوم به نظر من که نفروشین ولی اگه خواستین بفروشین باید اول کد بورسی داشته باشین از طریق ثبت نام در سایت سجام . هم زمان باید در یک کارگزاری مثل مثلا مفید ثبت نام کنین . بعد میتونید در سایت فروش هر سهمی رو خواستین از هر شرکتی مثلا فولاد رو انجام بدین . موفق باشین

  10. زهرا گفته:

    سلام.من سلام عدالتم رو آزاد کردم اما نمیخوام کد بورسی بگیرم.اگه باهاش کار نکنم اتفاقی میفته؟یعنی سهامم رو از دست میدم؟؟

    • مجتبی کاوه گفته:

      خیر . اگر کد بورسی نگیرید و معامله ای انجام ندهید سهام خود را از دست نمی دهید و کماکان مالک آن هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز