درباره نماد «اعتلا» در بورس چه می‌دانید؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

سرمایه گذاری ابزاری برای کسب ثروت و پول بیشتر محسوب می‌شود. یکی از روش‌های کسب ثروت بیشتر هم سرمایه گذاری در بورس است. در کشور ما، بورس یکی از بهترین مدل‌های سرمایه گذاری است، به شرط اینکه افراد متقاضی حضور در این بازار آموزش‌های لازم را ببینند. اگر افراد بدون کسب مهارت و استفاده از کمک‌های واسطه‌های بازار بورس به این بازار وارد شود، هیچ شانسی برای موفقیت در این بازار پرپتانسیل نخواهند داشت. شرکت «سرمایه گذاری اعتلاء البرز» یکی از این واسطه‌ها محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که چرا مردم از سرمایه گذاری در بورس استقبال می‌کنند؟ دلیل عمده این اتفاق امکان خرید سهام با هر مقدار سرمایه است. افراد با هر سطح سرمایه‌ای می‌توانند به این بازار وارد شوند و سودهای بسیار زیادی به دست آورند. در این مسیر شرکت‌هایی مانند سرمایه گذاری اعتلاء البرز به متقاضیان برای کسب سود کمک می‌کنند. کاماپرس در ادامه مطالب بیشتری از این شرکت را برای مطالعه خوانندگان و علاقمندان به بازار سرمایه ارائه می‌دهد؛

بازوی اجرایی سرمایه گذاری البرز

سال 1367 شرکت سرمایه گذاری صنایع بنیاد پانزده خرداد- سهامی خاص- به منظور سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها و … آغاز به کار کرد. این شرکت در سال 1383 به سرمایه گذاری اعتلاء البرز تغییر نام پیدا کرد و در همان زمینه سابق فعالیت خود را ادامه داد.

این مجموعه علاوه بر موارد ذکر شده، در زمینه سرمایه گذاری پروژه‌های تولیدی و ساختمانی، ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار، واردات و صادرات برخی کالاها و مواردی از این دست خدماتی ارائه می‎‌دهد. اعتلاء البرز به عنوان بازوی اجرایی مجموعه سرمایه گذاری البرز در تلاش است تا با برنامه ریزی‌های حسین جواهری، مدیر عامل آن، در بین دیگر مجموعه‌های سرمایه گذاری سرآمد باشد.

راز آسمان پایتخت

سود 49 میلیاردی اعتلا در یکماهه فروردین 1400

سهام شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز با نماد «اعتلا» در تابلوی بازار اول فرابورس دیده می‌شود. ارزش بازاری این سهام در حال حاضر بیشتر از 9 هزار و 601 میلیارد ریال است. شرکت‌های سرمایه گذاری البرز و گروه صنایع شفا فارمد، به ترتیب 677 میلیون و 207 میلیون سهام اعتلا را در اختیار دارند.

در پایان سال مالی گذشته، به هر سهم اعتلا 990 ریال سود تعلق گرفت. همچنین در پایان سال 1399 بهای تمام شده سرمایه گذاری‌های شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز، 3 هزار و 582 میلیارد ریال بود. این شرکت برای سال 1400 در نظر دارد با حمایت هیئت مدیره به منظور بهینه سازی مستمر ترکیب پرتفوی، پیگیری وصول مطالبات و اصلاح ساختار سودآوری شرکت، اقدامات جدی‌تری را پیاده سازی و عملیاتی کند.

همین مجموعه در دوره منتهی به فروردین ماه سال جاری فروشنده و خریدار سهام چند مجموعه بورسی بود و توانست از واگذاری‌های خود 49 میلیارد و 733 میلیون ریال سود کسب کند. این شرکت از سه روز پیش عملیات بازارگردانی خود را به شیوه حراج شروع کرده و این اتفاق تا 12 ماه آینده ادامه خواهد داشت. حداقل معاملات روزانه این نماد یک میلیون و 150 هزار سهم و کف سفارش انباشته آن 57 هزار و 500 سهم است.

ویژگی‌های منحصربفرد اعتلا

به گفته جواهری، بازدهی پرتفوی این شرکت در بین سایر مجموعه‌های هم‌رده آن، بیشتر به نظر می‌رسد. اختصاص بخش عمده پرتفوی شرکت به مجموعه‌های فعال در صنعت دارو و راه اندازی اولین صندوق بازار گردانی صنعت دارو تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری بازار گردانی آرمان اعتلاء کشاورزی از ویژگی‌های انحصاری و متمایز کننده اعتلا در بازار سرمایه به حساب می‌آید.

به علاوه کسب متوسط بازدهی 53 درصدی پرتفوی سرمایه گذاری این مجموعه در مقایسه با متوسط بازدهی سالیانه 38 درصدی بازار بورس طی پنج سال گذشته و پیگیری فرآیند پذیرش کلیه شرکت‌های گروه البرز در بازار سرمایه از دیگر ویژگی‌های برجسته اعتلاء البرز است.

مرتبط با : سرمایه گذاری اعتلاء البرز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز