درباره سرمایه گذاری سبحان و سهام آن چه می‌دانید؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

سرمایه گذاری در عصر حاضر محدود به افرادی خاص با سرمایه و تخصص بالا نیست. این روزها که بورس شرایط خوبی دارد، توجه افراد بیشتری را برای خرید و فروش سهام به خود جلب کرده است. خوبی بازار بورس به این است که هر فردی در هر شغلی و با هر مقدار دارایی امکان ورود به این حوزه را دارد. اما علاقمندان باید در ورود به این بازار دقت کنند!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس و سرمایه‌گذاری اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نام بازار بورس آمیخته با ریسک است و افراد برای حداقل کردن این مورد باید از واسطه‌های شناخته شده بازار کمک بگیرند. شرکت «سرمایه گذاری سبحان» هم از جمله واسطه‌هایی است که در حوزه خرید و فروش سهام به متقاضیان کمک می‌کند.

بهدوش قدیم و سبحان جدید!

سرمایه گذاری سبحان مجموعه‌ای باتجربه است که از سال 1362 با نام شرکت «بهدوش» مورد بهره برداری قرار گرفت. با واگذاری سهام کنترلی شرکت به سازمان اقتصادی کوثر و سپس گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، زمینه برای گسترش فعالیت‌های سرمایه گذاری سبحان فراهم شد. در چند سال اخیر این شرکت با مدیریت سید محمدحسن ملیحی، برنامه ریزی‌های لازم را جهت بهینه سازی ساختار سازمانی و استراتژی‌های سرمایه گذاری انجام داده است.

در حال حاضر هدف عمده این شرکت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه و حداکثر کردن سود سهامداران به منظور افزایش کارآیی و ظرفیت‌های هم افزایی در کل گروه است. این مجموعه با رعایت شایستگی‌های عملیاتی، تکنیکی و استراتژیک، برای فراهم کردن امکان دستیابی سهامداران به بهترین فرصت‌های رشد و ترقی در بازار ایران گام برمی‌دارد.

راز آسمان پایتخت

وسبحان و رشد سرمایه آن

سال 1394 بود که سرمایه گذاری سبحان با نماد «وسبحان» به بازار اول فرابورس راه پیدا کرد. 91 درصد از سهام این مجموعه در اختیار گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، شرکت مرکزی یا زیرمجموعه‌های آن، است. هم اکنون سهام وسبحان با ارزش 12 هزار و 897 میلیارد و 300 میلیون ریالی خرید و فروش می‌شود.

هیئت مدیره این شرکت به سرپرستی حسین سلیمی در مهرماه سال گذشته پیشنهاد افزایش سرمایه 200 درصدی را از محل سود انباشته مطرح کرد. این پیشنهاد با دریافت مجوزهای لازم، سرانجام در ماه پایانی سال 1399 محقق شد و به این ترتیب سرمایه این مجموعه از هزار و 300 میلیارد ریال به 3 هزار و 900 میلیارد ریال رسید.

سال مالی این شرکت از مردادماه آغاز می‌شود. بر اساس صورت مالی حسابرسی نشده این مجموعه دارایی‌های جاری آن در پایان سال مالی 1400، مقدار 5 هزار و 425 میلیارد و 812 میلیون ریال بود که نسبت به سال قبل 48 درصد افزایش داشت. جمع حقوق صاحبان سهام هم 6 هزار و 708 میلیارد و 337 میلیون ریال اعلام شد که این مقدار هم نسبت به سال 1399 تقریبا 34 درصد رشد پیدا کرد.

تلاش برای سودده ماندن وسبحان

این مجموعه در انتهای فروردین ماه امسال، با فروش سهام چند شرکت بورسی خود توانست 2 میلیارد و 516 میلیون ریال سود کسب کند.

همانطور که گفته شد شرکت سرمایه‌گزاری سبحان از زیرمجموعه‌های اصلی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران محسوب می‌شود. توسعه صنعتی ایران هم اعلام کرده که نسبت به سودده بودن تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود تلاش می‌کند. ضمن اینکه این مجموعه سهام تمامی شرکت‌های پرتفوی خود را مطابق قوانین و مقررات سازمان بورس انجام می‌دهد تا باعث رضایت خاطر سهامداران شود.

مرتبط با : سرمایه گذاری سبحان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز