دارندگان سهام عدالت در روزهای منفی بورس چقدر ضرر کردند؟

لست سکند

بررسی بازار سرمایه نشان می‌دهد که طی روزهای گذشته بازار روندی نزولی داشته و در این مدت نزدیک به ۴۸ هزار میلیارد تومان از ارزش دارایی مشمولان سهام عدالت کاسته شده است.

به گزارش کاماپرس، ارزش پرتفوی( مجموعه یا سبدی از اوراق بهادار) سهام عدالت در روزهای اخیر به 4704 هزار و 738 میلیارد ریال رسیده است درحالی که پیش از این، این رقم 5184 هزار و303 میلیارد ریال بود، درواقع سیر نزولی بازار سرمایه موجب شده که در روزهای گذشته حدود 479 هزار و 565 میلیارد ریال از ارزش دارایی سهامداران عدالت کم شود.

در این میان تعدادی از فعالان بازار سرمایه معتقدند که همزمانی آزادسازی سهام عدالت با روزهای منفی بازار سرمایه، کاهش بار مالی دولت و از سوی دیگر از میان رفتن بخشی از دارایی مشمولان سهام عدالت را به همراه داشته است.

ناگفته نماند که در حال حاضر تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و به 4704 هزار و 738 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش تسنیم، نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 36شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال است و ارزش روز آنها به 4668 هزار و 773میلیارد ریال افزایش یافته است.

راز آسمان پایتخت

همچنین در این پرتفوی، 13 شرکت غیربورسی هم حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 35هزار و 965میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

گفتنی است از امروز(6 خرداد ماه) فروش سهام عدالت درکشور آغاز شده است و افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به بانک‌ها سفارش فروش دهند.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز