خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ را می‌توان خرید؟

بعضی از سایتها و کانالهای خبری در فضای مجازی از خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ خبر داده‌اند، اما رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی همه این شایعات را تکذیب می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در سه سال گذشته قانونی برای خرید خدمت سربازی وضع نشده است. امسال هم با اینکه هیچ خبری از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی دراین باره منتشر نشده است، اما همچنان در بعضی از سایتها و کانالهای خبری از خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ خبر می دهند. به سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی سه سال است که چیزی به اسم خرید خدمت سربازی در قانون بودجه دیده نشده است.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد، در سال‌های 94، 95، 96 و 97 کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشتند می‌توانستند با مراجعه و پرداخت جریمه غیبت خود، کارت پایان خدمت دریافت کنند. او در ادامه گفت: با این حال همه چیز بسته به مجلس بود. مجلس هر سال این موضوع را در قانون بودجه تصویب می‌کرد.

به گفته سردار مهری از سال 98، 99 و همچنین 1400 چنین قانونی وجود ندارد و همه باید به خدمت سربازی بیایند. او همچنین گفت: مردم و خانواده‌ها اسیر فضاسازی‌های شبکه‌‌های اجتماعی نشوند چیزی به نام خرید خدمت وجود ندارد.

سربازان در سال ۱۴۰۰ چقدر حقوق می گیرند؟

راز آسمان پایتخت

بر اساس اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ کمی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر است. طبق این اطلاعیه، بر اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا می کند. د

ر حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز