خانه سالمندان یا نگهداری از سالمند در منزل

خانه سالمندان-کاماپرس

خانه سالمندان یا مراقبت در منزل؟ کدام یک برای یک سالمند بهتر است؟ ممکن است این سؤال که چگونه می‌توان مراقبت و نظارت را برای یک سالمند سازماندهی کرد در صورتی که او به طور جزئی یا کامل توانایی خود را از دست داده باشد در خانواده شما نیز مطرح شده باشد.

برخی از افراد حتی نمی‌خواهند در مورد خانه سالمندان بشنوند و سعی می‌کنند با استخدام پرستار سالمند در منزل شرایط لازم را برای مراقبت و نگهداری از عزیزانشان فراهم کنند. دیگران واقع‌بینانه به وضعیت نگاه می‌کنند و درک می‌کنند که اقامت در یک خانه سالمندان برای مراقبت از آن‌ها مزایای زیادی دارد. توصیه ما این است که مطلب امروز را مطالعه کنید و خودتان بهترین تصمیم را در این مورد بگیرید.

مزایای مراقبت از سالمند در منزل

با بالا رفتن سن، فرد قدرت خود را از دست می‌دهد، مشکلات سلامتی شروع می‌شود و در برخی مواقع شخص متوجه می‌شود که کمک خارجی لازم است. این کمک و مراقبت پزشکی معمولاً توسط بستگان درجه یک و فرزندان ارائه می‌شود. البته اگر بیماری آلزایمر یا زوال عقل در سالمندان تشخیص داده شود، مراقبت از بیماران مسن در خانه چندین برابر پیچیده‌تر می‌شود. در اینجا لازم است تعدادی از مزیت‌های پرستاری سالمند در منزل را در نظر بگیریم.
• داشتن وقت آزاد زیاد
• برخورداری از ثبات عاطفی
• توانایی برقراری گفتگو در هر شرایطی با اعضای خانواده
• توانایی عمل سریع در شرایط اضطراری
• دور نکردن سالمند از محیط عاطفی منزل
• پر کردن تنهایی سالمند با مراقبت از او در منزل
• القای حس اهمیت به سالمند

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر در منزل

روند زوال عقل یا آلزایمر برگشت‌ناپذیر است. میزان تخریب به عوامل بسیاری از جمله کیفیت مراقبت از سالمند بستگی دارد. علائم زوال عقل پیری عبارت‌اند از:
• بدتر شدن حافظه کوتاه مدت
• مشکل در بیان افکار
• از دست دادن تفکر تحلیلی
• تغییرات ناگهانی در رفتار و شخصیت
• نوسانات خلقی مکرر

زوال عقل غیر قابل برگشت است و نباید روی هیچ دارویی برای جلوگیری از آن حساب کنید. تنها گزینه این است که شیوه زندگی بیمار را تغییر دهید تا فرایندهای تخریب سلول‌های مغزی را کاهش دهید. حمایت از تمایل یک فرد مسن برای انجام مستقل فعالیت‌های خانگی به منظور حفظ مهارت‌های خودمراقبتی تا زمانی که ممکن باشد بسیار مهم است.
هنگامی‌که برای مدت طولانی بدون امید از یک عزیز مراقبت می‌کنید، فرسودگی عاطفی می‌تواند ایجاد شود و این موضوع مهمی است که باید توسط کسانی که بار دشوار مراقبت از یک فرد سالمند مبتلا به زوال عقل را بر عهده گرفته‌اند در نظر گرفته شود. هزینه مراقبت از سالمندان در خانه با بدتر شدن وضعیت آنها افزایش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان

در مورد مراقبت از سالمند در خانه سالمندان شما باید به طور دقیق مرکزی را که برای مراقبت انتخاب می‌کنید مورد بررسی قرار دهید. اگر سالمند شما دچار آسیب شده و پس از آسیب، شوک عاطفی یا بیماری جدی برای او ایجاد شده است که نیاز به توان‌بخشی طولانی مدت است، باید به فکر پیدا کردن در یک خانه سالمندان خصوصی و با کیفیت باشید که کارکنان آن آموزش‌های ویژه‌ای در مراقبت از چنین مواردی دارند.

مزایای خانه سالمندان برای مراقبت از سالمندان

تصمیم برای بستری کردن یکی از بستگان سالمند در خانه سالمندان خصوصی زمانی اتخاذ می‌شود که مراقبت در منزل به دلایل مختلف دیگر امکان‌پذیر نباشد یا زمانی که فرد تحت مراقبت نیاز به کمک ویژه دارد. شایان ذکر است که خانه سالمندان مدرن روی آسایش و خدمات با کیفیت بالا و همچنین رویکرد فردی به هر عزیزان سالمند شما متمرکز هستند؛ زیرا تعداد ساکنان دائمی کم است. البته زندگی در خانه سالمندان برای بیماران سالمند مزایای دیگری نیز دارد.

مراقبت 24 ساعته از سالمندان

کارکنان به عنوان یک تیم کاملاً هماهنگ کار می‌کنند و سالمندان بستری شده هرگز بی‌سرپرست و بدون مراقب نمی‌مانند. اتاق‌ها مجهز به دکمه‌های تماس اضطراری برای کارکنان هستند و در هر ساعت از شبانه‌روز کمک‌رسانی انجام می‌شود. این امر به ویژه هنگام مراقبت از افراد مسن در خانه سالمندان و برای ساکنان مبتلا به زوال عقل بسیار مهم است.

امکان ارتباط سالمندان با یکدیگر

بسیاری از افراد مسن از انزوای اجتماعی رنج می‌برند. در یک خانه سالمندان خصوصی، مراقبت تنها بخشی از کار است. حمایت روانی و بازیابی مهارت‌های ارتباطی این افراد به همان اندازه مهم است. کارمندان خانه سالمندان با تازه واردان روابط اعتماد برقرار می‌کنند، به آنها کمک می‌کنند تا سریعاً با شرایط جدید سازگار شوند و آنها را به هم اتاقی‌های خود معرفی کنند.
به تدریج، یک فرد مسن شروع به برقراری ارتباط به شیوه‌ای مستقل می‌کند و چنین گفتگوهایی به بهترین پیشگیری از افسردگی فصلی یا نوسانات خلقی تبدیل می‌شود.

دریافت غذای رژیمی در خانه سالمندان

تعداد زیادی از بازنشستگان دارای چندین بیماری هستند و یک رژیم غذایی متعادل شرط ضروری برای عدم عود آن محسوب می‌شود؛ اما تقریباً در خانه‌های مستقل هیچ‌کس تمایلی به تهیه غذای سالم برای خود ندارد و رژیم غذایی یکنواخت و استفاده از محصولات فست‌فود منجر به بی‌اشتهایی و کمبود مواد مغذی در بدن می‌شود. در یک خانه سالمندان، فهرست شرایط اجباری نگهداری از سالمندان معلول، شامل تهیه غذای متنوع و مغذی با رعایت استانداردها و الزامات خانه سالمندان است.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و تفریحی در سالمندان

این یکی دیگر از مزایای مهم خانه سالمندان برای این عزیزان است. تازگی احساسات و تأثیرات مثبت برای حفظ خلق و خوی خوب ضروری است. در عین حال، لازم نیست سالمندان به جایی سفر کنند؛ همه رویدادها در همان مرکزی که بستری شده‌اند رخ می‌دهد.
چنین برنامه فرهنگی غنی به سالمندان اجازه نمی‌دهد که خسته‌ شوند که تأثیر مثبتی بر وضعیت عاطفی آن‌ها دارد. همچنین تمامی ساکنین به پیاده‌روی در هوای تازه دسترسی دارند. محدوده پارک آراسته و نگهبانی شده است. شما نیز می‌توانید در هر روز، بدون محدود کردن زمان ملاقات، به دیدار عزیزان خود بروید.

سخن پایانی

هر فرد باتوجه به الزامات و شرایط خود در همه موارد تصمیم‌گیری می‌کند. در این مورد که والدین سالمند خود را در منزل نگه‌دارید یا آن‌ها را به خانه سالمندان ببرید باید به درستی فکر کرده و عمل کنید. می‌توانید آن‌ها را به خانه‌های سالمندان منتقل کنید یا از موسسه خدمات پرستاری همپای سلامت پرستاران حرفه‌ای استخدام کرده و عزیزان خود را در جو عاطفی منزل نگه دارید.
همچنین می‌توانید آن‌ها را در خانه سالمندان نگه دارید که مزایای آن در این مطلب مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت شما تصمیم‌گیرنده هستید.

انتهای  پیام

مرتبط با : همپای سلامت زندگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز