جهش 55 هزار واحدی شاخص بورس

لست سکند

در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه شاخص بورس تهران با جهش ۵۵ هزار و ۲۵۴ واحدی مواجه شد و به رقم یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۷۷ واحدی رسید.

به گزارش کاماپرس، شاخص بورس امروز بعد از مدتها یک جهش قابل توجه داشت و کلیت بازار چه سهم های بزرگ و شاخص ساز و چه سهم های کوچک سبزپوش بودند. سرمایه گذاران حقیقی امروز باز هم به فروش گسترده حقوقی ها معترض بودند و این گونه فروش بی محابا را موجب فرو رفتن بورس در یک رکود دیگر می دانستند.

به هر حال با رشد ۳.۵۸ درصدی شاخص کل در کنار رشد ۲.۰۷ درصدی شاخص هم‌وزن امیدواری بیشتری برای سهامداران شرکت‌های کوچک نسبت به آینده بازار ایجاد شده است. ناگفته نماند که بیشترین افزایش شاخص بورس امروز تحت تاثیر نماد‌های شتران، فارس، فولاد، وبملت، فملی، تاپیکو و اخابر بود.

نمادهایی که با رشد قابل توجه بازگشایی شدند

بنا به اعلام فرارو نکته جالب توجه این که نماد‌هایی که در بازار سبزرنگ امروز بازگشایی شدند، اغلب  رشد چشمگیری را پشت سر گذاشتند. از مهمترین آن‌ها می‌توان به نماد شتران اشاره کرد که دیروز بازگشایی با افزایش قیمت ۱۷ درصدی آن مورد تایید ناظر بازار قرار نگرفت و امروز با افزایش قیمت ۲۷ درصدی بازگشایی شد.

راز آسمان پایتخت

قیمت هر سهم شتران در حال حاضر به حدود هزار و ۶۶۵ تومان رسیده است. این مورد می‌تواند برای دیگر نماد پالایشگاهی متوقف شده یعنی شپنا متعلق به شرکت پالایش نفت اصفهان هم اتفاق بیافتد. بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به نماد بانک سامان است. این بانک بعد از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف درباره تاثیر افزایش نرخ تسعیر ارز برای محاسبه دارایی بانک‌ها امروز با افزایش قیمت ۲۸ درصدی بازگشایی شد.

نماد حفاری با رشد ۲۶ درصدی، نماد ساربیل با رشد ۱۸ درصدی، نماد کاما با رشد ۱۴ درصدی و نماد وبملت با رشد ۱۱ درصدی از دیگر بازگشایی‌های شگفت‌انگیز امروز بازار بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جهش 55 هزار واحدی شاخص بورس

  1. نقاد گفته:

    سلام
    باید مردم را به سمت بازار سرمایه(اوراق برای عام شاید بهتر باشد) سوق داد.تا هم هدایت نقدینگی به سمت درست اتفاق افتد هم به امید خدا کارخانه های تولیدی و..بزرگ تکان بخورد و به تبع آن کارخانه های کوچک هم حرکت کند.
    همچنین از ورود پول به بازارهای دیگر جلوگیری شود.
    نکته مهم آگاهی دادن درست افراد نسبت به بورس و عدم توقع سودآوری هر روزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز