جهان خودرو در سالی که گذشت

لست سکند

جهان خودرو سال 2021 را  با عبور به سوی ماشین‌های شاسی بلند و کراس‌اوور، درحالی به پایان رساند که با کمبود شدید تراشه، توقف خطوط تولید در شرکت‌های بزرگ و افزایش قیمت‌ها رو به رو بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از دنیای اقتصاد با توجه به عدم حل مشکلات صنعت خودرو در سال 2021 به نظر می‌رسد، بسیاری از مشکلات و چالش‌های سال گذشته در سال جدید میلادی نیز ادامه پیدا کند. اما در هرحال به نظر می‌رسد که بازار خودروهای برقی در سال 2022 تا حد زیادی رو به رشد و توسعه داشته باشند.

در همین زمینه بخوانید:

آیا کمبود محصول در صنعت خودرو در سال جدید نیز ادامه دارد؟

با توجه به کاهش تولیدات بازار خودرو در سال 2021 تا سطح 8 میلیون محصول، به نظر می‌رسد که حتی با عادی شدن شرایط تولید، قابلیت بازگشت شرایط انبارهای نمایندگی در سال 2022 به حالت اولیه خود چندان ممکن نباشد. این موضوع سبب ادامه دارد شدن  کمبود محصول در سال جدید می‌شود و این موضوع می‌تواند به محدودیت انتخاب برای مشتریان و بالتبع افزایش قیمت‌های منجر گردد.

راز آسمان پایتخت

صنعت خودرو و فروش آنلاین در سال 2022

با شروع همه‌گیری کرونا در آمریکا و از بین رفتن امکان مراجعه به نمایندگی‌ها برای خرید خودرو، مردم به تدریج به بررسی‌های آنلاین و حتی خرید آنلاین خودرو روی آوردند. به نظر می‌رسد با توجه به راحت‌تر بودن این امر برای مردم در خرید، فروش آنلاین در سال جدید و سال‌های آتی به بخش بزرگی از برنامه فروش تولیدکنندگان تبدیل شود.

رونق در بازار ماشین‌های برقی

بنابر گفته مدیرعامل جنرال موتورز، بازار خودروهای برقی در سال 2022 داغ می‌شود و خرید و فروش این ماشین‌ها افزایش می‌یابد. ضمن این‌که متخصصان صنعت خودرو به 4 برابر شدن خرید خودروهای برقی شارژی اشاره کردند. این موضوع با توجه به افزایش 2 برابری فروش ماشین‌های برقی در سال 2021 چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

حرکت به سوی استارت آپ‌های جدید در سال 2022

درحال حاضر استارت آپ‌های بسیاری مانند ریویان با ارزش سهامی بیشتر از 90 میلیارد دلار، به دنبال قدم گذاشتن در راه تسلا و رسیدن به موفقیت‌های مشابه آن هستند. به نظر می‌رسد که با توجه به فرصت رشدی که وال استریت در اختیار این استارت آپ‌های نوپا می‌گذارد، تاسیس آن‌ها در سال جدید میلادی به اوج  خود برسد.

رشد و اوج گیری تسلا یا حل معضلات آن؟

تسلا در حال حاضر، دو کارخانه درحال تاسیس در آستن تگزاس و برلین آلمان دارد و قصد دارد در ادامه تولیدات و موفقیت‌های چشمگیر خود در سال 2021 ، در سال جدید تولیدات خود را افزایش دهد. هرچند که تسلا در حال حاضر دو برنامه وانت سایبر تراک و نسل جدید باتری های خودرو را در دست دارد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند. تسلا درحال حاضر با رقبای سرسختی در بازار رو به رو است که به دنبال جانشینی این کمپانی بزرگ خودروسازی هستند، ضمن این که تسلا در همین حین باید به حل چالش‌هایی که با نهادهای قانون گذاری آمریکایی پیدا کرده نیز بپردازد.

آیا وعده خودروهای خودران محقق می‌شود؟

به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان خودرو در سال 2022 به موفقیت‌های بیشتری در زمینه ماشین‌های خودران برسند. در حال حاضر جنرال موتورز با ایجاد امکان برداشت امن دست از فرمان به سطح 3 خودران دست پیدا کرده است. هرچند که دستیابی به عدم کنترل و نظارت بر خودرو، یعنی سطح 5 هنوز سال‌های زیادی زمان لازم است.

ضمن این‌که تصادف‌های ناشی از قصور تسلا در سال گذشته موجبات سخت‌گیری‌های بیشتر قانون‌گذاران صنعتی خودرو بر سامانه خودران اتوپایلوت تسلا را نیز فراهم کرد.

حسرت جانشینی آمریکا در صنعت خودرو برای چین

خودروسازان چینی مانند جیلی و گریت وال علی‌رغم انتظارات برای نفوذ به بازار آمریکا به واسطه رشد ناخالص ملی کشور و تبدیل شدن چین به بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان، چندان راهی برای رسیدن به آن طرف مرزهای چین ندارند. ضمن این‌که ریاست جمهوری دونالد ترامپ و شکل‌‌گیری جنگ‌های تجاری میان آمریکا و چین این مسیر را برای خودروسازان چینی دشوارتر کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز