جزییات و شرایط انتقال سهام عدالت متوفیان

تور لحظه آخری-کاماپرس

سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی سامانه «میراث»، زیرساخت‌های لازم جهت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را فراهم کرد.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای تخصیص سهام عدالت یعنی سال 84 تا به امروز بیش از 3 میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده‌اند که طی این مدت وضعیت انتقال سهامشان به وراث بلاتکلیف بود. در همین راستا، اخیرا سازمان بورس و اوراق بهادار از سامانه میراث به ‌عنوان درگاه نقل و انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در این باره، توضیح داد: طی همکاری سازمان‌های مختلف، بستر انتقال الکترونیک سهام عدالت متوفیان به وراث، بدون دریافت کارمزد فراهم شده است. بر اساس این طرح، تنها لازم است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌های منتخب مراجعه کرده و ضمن ارایه مدارک لازم، نسبت به انتقال سهام اقدام کند.

به گزارش تجارت نیوز، فهرست کامل کارگزاری‌های عامل در این طرح به همراه جدول زمان‌بندی مراجعه وراث، از طریق درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی https://ddn.csdiran.ir منتشر شده است.

راز آسمان پایتخت

مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان

  1. انجام انحصار وراثت و داشتن برگه معتبر و رسمی آن
  2. بررسی و تعیین زمان تشکیل پرونده متوفی از طریق وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان توسط یکی از وراث
  3. مراجعه متقاضی به یکی از دفاتر کارگزاری‌ منتخب پس از تایید پرونده

مدارک لازم برای تشکیل پرونده

با اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متقاضی باید در زمان مراجعه به کارگزاری‌های منتخب، تصویر کارت ملی، صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت و همچنین اصل یا کپی برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی را به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است که اسامی ۴۴ کارگزاری منتخب انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه منتشر شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز