جزییات تحول ۸۰۰ میلیارد دلاری عربستان

در دهه‌های گذشته تصور مردم جهان از عربستان سعودی با امروز بسیار متفاوت بود. امروزه این کشور به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته می‌شود که به لطف یک بازسازی عظیم و گرانقیمت امکان‌پذیر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از فوربز، سعودی‌ها با تمرکز سرمایه‌گذاری خود بر روی ساخت برج و بناهای گوناگون موفق به ایجاد جزایر خصوصی چشمگیر، هتل‌های مجلل، شهربازی‌های بی‌مانند، بنادر و حتی یک پیست اسکی مصنوعی در وسط صحرای عربستان شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تمامی این‌ پیشرفت‌ها در کنار تکنولوژی‌های روز دنیا و استراتژی‌های ولیعهد عربستان، سالانه میلیون‌ها توریست را به سوی این کشور کشانده و برای مردمش سودآوری می‌کند.

راز آسمان پایتخت

به لطف نگاه آینده‌نگر محمد بن سلمان، دیدگاه سران سعودی نیز کاملا تغییر کرده و آن‌ها را به سوی بنا کردن شهرهای هوشمند مانند سنداله، قیدیا و تروجنا سوق داده که مانند آن‌ها را فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده‌ایم.

طبق تخمین‌ها این بازسازی تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه برای دولت به همراه داشته و‌ از سویی تکیه ملت بر نفت را به سوی سرمایه‌های بالقوه دیگر هدایت کرده است.

استراحتگاه‌‌های مجلل به سبک مالدیو، کروز ۳۰۰ میلیون دلاری غول پیکر، زمین‌های وسیع گلف، فرودگاه‌های پیشرفته و به‌خصوص تمرکز بر استفاده از انرژی پاک نشان می‌دهد، پادشاهان عربستان کاملا دست به ترسیم دوباره این کشور در ذهن مردم جهان زده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز