تمدید اعتبار رایگان کارت های بانکی به مدت یکسال

لست سکند

براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، کارت های بانکی منقضی شده مشتریان بانک ها به صورت رایگان و برای یکسال، تمدید می شوند.
به گزارش کاما پرس، تصمیم جدید بانک مرکزی برای تمدید یکساله کارت های بانکی در شرایطی انجام می شود که پیش از این و در اسفند سال گذشته، بانک ها در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اعلام کردند که امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون حضور مشتری دربانک و به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء بلامانع است.
اما برطبق تازه ترین دستورالعمل بانک مرکزی، تمدید کارت‌های بانکی منقضی شده مشتریان نیازمند حضور در شعب بانک عامل و احراز هویت است.
«داود محمدبیگی»، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره علت تمدید یکساله اعتبار کارت های بانکی می گوید: تمدید کارت بانکی در تمامی بانک‌های کشور با توجه به ضرورت صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع از جمله جسم کارت که هزینه بالایی را برای شبکه بانکی به دنبال دارد، تمدید کارت در شعب به صورت ۵ ساله و با کارمزد تعریف شده صورت می‌گیرد.

تمدید اعتبار یکساله کارت های بانکی به شرط سلامت فیزیکی کارت

بنا به اعلام پژوهشکده پولی و بانکی، او ادامه می دهد: به بانک‌ها اعلام شده مشتری می‌تواند در صورت سلامت فیزیک کارت، یکسال به تاریخ انقضا کارت بدون این که کارت نیاز به تغییر داشته باشد و به صورت رایگان از طریق شعب بیفزاید؛ تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ که تا پایان اردیبهشت تمدید شده بود، به اتمام رسیده و مشتریان باید از طریق شعبه با احراز هویت کارت بانکی خود را تمدید کنند.
بانک مرکزی همچنین در بخشنامه‌ای سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت، تمدید کارت‌های بانکی و سقف برداشت نقدی از خودپردازها را از اول خرداد ماه سال جاری به حالت عادی بازگرداند و بر همین اساس هم سقف انتقال وجه به شرایط قبل از کرونا بازگشت.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز