تجربه زندگی در انگلستان سرزمین شکوه و امید

انگلستان با داشتن جمعیتی حدود 56 میلیون نفر، سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود و در سال 2023 نرخ بیکاری پایینی حدود 4.2 درصد را تجربه کرده است. هر ساله حدود 1.1 میلیون نفر به این کشور مهاجرت می‌کنند که از این تعداد به طور متوسط حدود 332 هزار نفر، انگلستان را به عنوان مقصد شغلی خود برگزیده و ویزای کاری این کشور را دریافت می­‌کنند.

به گزارش کاماپرس، طبق گزارش مرکز ملی آمار، حدود 3.5 میلیون غیرانگلیسی در این کشور به‌ کار و کسب درآمد مشغول هستند. از جمله عواملی که مهاجرت به انگلستان را در میان مردم محبوب کرده، می‌توان به ثبات اقتصادی، سطح رفاه و امنیت بالا، سیستم آموزشی قوی، کیفیت بالای تحصیل، نرخ بیکاری پایین و درآمد مطلوب اشاره کرد.

در این گزارش، روش‌­های مهاجرت به انگلستان و انواع ویزاهای آن بررسی شده است.

روش ­های مهاجرت به انگلستان

انگلستان، یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای ایرانیان محسوب می‌شود، زیرا این کشور در میان کشورهای اروپایی با داشتن فرصت‌های شغلی بی‌شمار، فراهم کردن شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی پیشرفته، مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت بسیاری از افراد است.

مهاجرت به انگلستان طبق قوانین این کشور با روش‌های تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان‌پذیر است. البته برخی از این مسیرهای مهاجرتی، روش‌های متعددی را در بر می‌گیرد. برای مثال، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شامل روش‌های متنوع خرید ملک، خرید اوراق قرضه، ویزای نوآفرینی، استارتاپ و کار در شرکت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انگلستان-کاماپرس

ویزای کار انگلستان

اگر خواستار مهاجرت به انگلستان و کار کردن در این کشور هستید، در ابتدا باید از سوی یک کارفرمای انگلیسی جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کنید. هم‌اکنون ویزای کاری برای کارهای معمولی، موقت یا کم مهارت وجود ندارد؛ بنابراین برای دریافت جاب آفر باید در یک زمینه کاری خاص مهارت، تخصص و توانایی بالا داشته باشید تا با داشتن رزومه قوی بتوانید نظر کارفرما را به خود جلب کنید.

میزان حقوق افراد در انگلستان بر مبنای ساعت کاری، موقعیت شغلی و سختی کار از یکدیگر متفاوت است، ولی متوسط درآمد سالانه در این کشور 38 هزار پوند است.

برای کاریابی در انگلستان، روش‌های مختلفی وجود دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کاریابی، سایت‌های کاریابی، سایت شرکت‌های انگلیسی و سایت دولتی کاریابی انگلستان به جست‌و‌جوی کار بپردازند.

همچنین شبکه‌های مجازی همچون لینکدین و فیس‌بوک نیز می‌توانند به شما در پیدا کردن کار کمک کنند. از جمله موسسات کاریابی معتبر در انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب‌سایت موسسات کاریابی انگلستان
سایت indeed.co.uk سایت cv-library.co.uk
سایت reed.co.uk سایت jobsite.co.uk
سایت workinstartup سایت adzune.co.uk/hire
سایت honest.work  سایت monster.co.uk

ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان به دلیل تنوع رشته‌ها، سیستم آموزشی پیشرفته و کیفیت بالای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی بوده است. ویزای تحصیلی انگلستان به TIRE 4 شهرت دارد که به انواع ویزاهای دانشجویی و دانش‌آموزی تقسیم‌ می‌شود.

ویزای دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان چهار تا 16 سال بسیار مناسب بوده و افراد می‌توانند با تحصیل در مدارس این کشور، به راحتی پذیرش دانشگاه‌های سراسر دنیا را دریافت کنند. اگر والدین قصد مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل فرزند خود در این کشور دارند، بهتر است بدانند که تنها یکی از آنان می‌توانند فرزند خود را در این کشور همراهی کنند.

دانشگاه‌های کشور انگلستان توانسته‌اند چندین سال متوالی در رنکینگ جهانی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند. هم‌اکنون نیز حدود 500 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند و این رقم در حال افزایش است.

افرادی که بالای 16 سال دارند و به دنبال تحصیل در کشور انگلستان هستند، در ابتدا باید از سوی دانشگاه‌های انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان (TIRE 4) اقدام کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های انگلستان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور به جست‌وجوی کار پرداخته و در صورت یافتن شغل مناسب، مشغول به کار شوند. این افراد پس از پنج سال سکونت در این کشور و پرداخت منظم مالیات قادر خواهند بود که برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند.

انگلستان-کاماپرس

ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی انگلستان به افراد اجازه می‌دهد که برای گردش در این کشور، ملاقات با خانواده یا دوستان، شرکت در رویدادهای ورزشی یا درمان‌های پزشکی و امثال آن به این کشور سفر کنند. این ویزا به طور معمول دارای اعتبار شش ماهه بوده و در شرایطی نیز قابل تمدید خواهد بود. اگر قصد دارید که چندین بار به انگلستان سفر کرده و به صورت طولانی در آن اقامت داشته باشید، می‌توانید برای ویزای بلند مدت با اعتبار دو، پنج یا 10 ساله درخواست دهید.

از آن‌جایی که انگلستان در ایران سفارتخانه ندارد، تمامی مراحل اخذ ویزای توریستی این کشور توسط کارگزاری VFS صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به این مرکز در تهران و بدون مصاحبه برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنند.

اگر وقت کافی برای انجام مراحل اخذ ویزای توریستی کشور انگلستان ندارید و به دنبال آن هستید که در کمترین زمان و با بیشترین سرعت ویزای خود را دریافت کنید، می‌توانید با خیالی آسوده مراحل دریافت ویزای توریستی بلند مدت انگلستان را به کارشناسان مجرب “علاءالدین مهاجر” بسپارید.

چرا برای مهاجرت به انگلستان به علاءالدین مهاجر مراجعه کنیم؟

اگر قصد دارید که به انگلستان مهاجرت کنید، اما از روش مناسب برای مهاجرت و چگونگی راه‌های آن اطلاعی ندارید، می‌توانید از کارشناسان ماهر مجموعه علاءالدین مهاجر یاری بجویید. مهاجرت، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیم‌های زندگی هر شخص بوده و هر گام اشتباه ممکن است که عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد؛ از این رو کارشناسان این مجموعه به شما در صفر تا 100 مراحل مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی، کاری و توریستی کمک می‌کنند. متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه به وبسایت www.alaedinmohajer.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02174495 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : علاالدین مهاجر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز