تاریخ پرداخت وام کرونایی کسب وکارها اعلام شد

لست سکند

بر اساس اعلام وزارت کار، کسب و کارهای آسیب دیده از نیمه سوم خرداد( 22و23 خرداد) از وام حمایتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش کاماپرس؛ پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار که بر اساس آن ۱۳ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. این تسهیلات به واحدها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه‌پردازی تا قبل از شیوع کرونا است . برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

60هزارنفر ثبت‌نام کردند

براساس سازوکار تعیین شده در ابتدا وزارت کار برای ١٣ رسته‌ متضرر پیامک ارسال می‌کند و سپس کارفرمایان باید اطلاعات خود را در سامانه به نشانی Kara.mcls.gov.ir وارد کنند و بعد از آن اطلاعات به بانک عامل ارسال و پس از بررسی، واریز شروع می‌شود.

«علاالدین ازوجی» مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت کار با بیان اینکه محدودیت زمانی برای ثبت نام کارفرمایانی که پیامک دریافت کردند وجود ندارد، به ایرنا گفته است: بازپرداخت این تسهیلات دو سال است که سه ماه پس از واریز (مهرماه) شروع می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به گفته ازوجی تاکنون 60هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند. بر این اساس در مرحله نخست پرداخت تسهیلات به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود و در مرحله بعد بیمه‌نشدگان از این تسهیلات برخوردار می‌شوند.

وثیقه‌هایی که برای دریافت وام نیاز دارید

برای دریافت تسهیلات با مبالغ مختلف، وثیقه‌های متفاوتی نیاز است. برای مبالغ تا ۱۲ میلیون تومان فقط ارائه سفته توسط متقاضی کافی است. اما در تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومان علاوه بر سفته معرفی یک ضامن ضروری است.

در تسهیلات بین ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومان علاوه بر سفته تعداد ضامن‌ها به ۲ نفر اضافه می‌شود. برای تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان علاوه بر ارائه سفته توسط متقاضی معرفی سه ضامن الزامی است.

شرایط دریافت وام بیش از ۱۸۰ میلیون تومان متفاوت است و باید تضمین‌ها از سوی صندوق ضمانت صادر شود. رقم سفته ارائه شده توسط فرد متقاضی ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.طبق مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز