بیمه شدگان تامین اجتماعی هدیه ازدواج می‌گیرند

هدیه ازدواج-کاماپرس
لست سکند

کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی است که به افرادی که برای بار اول تشکیل زندگی می دهند، به عنوان هدیه تعلق می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سازمان تامین اجتماعی تعهداتی را در برابر بیمه شدگانش دارد که طبق ماده ۸۵ قانون تأمین‌اجتماعی، کمک هزینه ازدواج یکی از این تعهدات است. این کمک هزینه، به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که برای بار اول تشکیل خانواده می‌دهند، به عنوان هدیه پرداخت می‌شود.

بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در هنگام ازدواج اول، هدیه نقدی ازدواج معادل “یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه” دریافت می‌کنند و اگر زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

برای دریافت هدیه بیمه‌شده باید ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.همچنین عدم قطع رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما در تاریخ ازدواج، دائمی بودن ازدواج و ثبت در دفتر رسمی ازدواج از دیگر شروط دریافت هدیه است.

راز آسمان پایتخت

واجدین شرایط برای دریافت هدیه خود نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی ندارند و می‌توانند با ورود به سامانه  es.tamin.ir و مراجعه به منوی بیمه‌شدگان/ حمایت‌های کوتاه مدت/ درخواست کمک هزینه ازدواج، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کنند.

یادآور می‌شود حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری و حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری از دیگر تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان است.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز