بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

لست سکند

خانه‌داری به عنوان شغلی تمام‌وقت، بدون مزایا و حقوق برای زنان خانه‌دار، می‌تواند یک دغدغه اساسی محسوب شود. در این شرایط با بیمه کردن زنان خانه‌دار، می‌توان تا حد زیادی از این دغدغه و نگرانی کم کرد.

به گزارش کاماپرس، بنا به اعلام بیمه دات کام، سازمان تامین اجتماعی با بیمه زنان خانه‌دار به آنها این امکان را می‌دهد که برای آینده خود و فرزندانشان تصویر روشن‌تری بسازند و در طول مدت بیمه خود از مزایا و حمایت آن بهره‌مند شوند. اگر شما هم یکی از زنان خانه‌دار هستید که به فکر داشتن بیمه افتاده‌اید، می‌توانید با مطالعه این مطلب از نحوه ثبت‌نام و آگاهی از شرایط بیمه اطلاع پیدا کنید.

شرط استفاده از بیمه خانه داری

بیمه زنان خانه‌دار مانند سایر بیمه‌ها شرایطی دارد. یکی از این شروط، داشتن حداقل سن از ۱۸ تا ۵۰ سال است. اما اگر فردی بالای ۵۰ سال داشته باشد، باید حداقل ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی داشته باشد.

در صورت فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن، بهره‌مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد و استفاده از دفترچه بیمه درمانی در صورت واریزکردن حق سرانه درمان شامل بیمه از کارافتادگی می‌شود. نکته‌ای که باید اینجا به آن پرداخت این است که، خانم‌های خانه‌دار نمی‌توانند از بیمه برای تعهدات کوتاهی نظیر ازدواج، ایام بارداری و …  با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

زنان خانه‌دار با گذشت ۲۰ سال از سابقه پرداخت بیمه می‌توانند بازنشسته شوند، همچنین با پرداخت سرانه حق درمان، فرزندان خود را نیز بیمه درمانی کنند.

بیمه فرانشیز یا حق خسارت برای خدمات درمانی بستری ۱۰ درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد است.

نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار

به همراه داشتن اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات آن، کارت ملی و کپی از آن، یک قطعه عکس سه در چهار، پرکردن فرم بیمه زنان خانه‌دار، انتخاب نوع درصد بیمه به صورت ۱۲،۱۴،۱۸ درصد و انتخاب گزینه درمان برای دریافت دفترچه بیمه، از شرایط ثبت‌نام این بیمه است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود، اقدام به ثبت‌نام کنند.

 بازنشستگی در بیمه تامین اجتماعی زنان چگونه است؟

اگر فرد بیمه شده، نوع ۱۲ درصد را انتخاب کرده باشد و قبل از بازنشستکی فوت کند، خانواده وی نمی‌توانند از حق مستمری استفاده کنند. اما اگر بعد از بازنشستگی فوت کند، شرایط برعکس خواهد بود.

بیمه شده ۱۴ و ۱۸ درصد چه قبل از بازنشستگی و یا بعد از آن فوت کند، خانواده وی شامل حق دریافت حقوق مستمری می‌شوند تا از خدمات درمانی و سایر مزایای آن استفاده کنند.

شما می‌توانید برای هرگونه سوال و اطلاعات از کارشناسان بیمه دات کام مشورت بگیرید.

شرکت آریا پرداز رایکا، با نام تجاری «بیمه دات کام» فعالیتش را در زمینه بازاریابی، فروش آنلاین محصولات بیمه‌ای نظیر بیمه موتور، مسافرتی، آتش‌سوزی، تجهیزات الکترونیک و … آغاز کرد و سامانه‌ای برای اعلام قیمت، خرید و ثبت نام بیمه راه‌اندازه کرده است.

مرتبط با : بیمه دات کامسازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز