بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ و ۲ نکته جدید درباره آن

لست سکند

بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. بر این اساس حداقل مقرری بیکار شده‌ها از یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان به ۲میلیون و ۷۵۵هزار و ۴۹۸ تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد بیشتر شده است. همین مقدار افزایش هم برای مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است. البته حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ با احتساب همه مزایا و حق اولاد و مسکن و تاهل و… به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می رسد، اما حداکثر دریافتی یک کارگر که بیمه بیکاری دریافت می کند حدود ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان است. مقرری بیمه بیکاری سال گذشته حدود یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود.

۱-کارگران بیکار تا چه مدت مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند؟

کارگران بیکار به دو دسته شامل بیمه‌شدگان مجرد و بیمه شدگان متاهل تقسیم می‌شوند که بر اساس آن کارگران مجرد دارای ۶ ماه تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه به مدت ۶ ماه و متاهلین به مدت ۱۲ مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

افراد مجرد با سابقه پرداخت ۲۵ ماه تا ۱۲۰ ماه حق بیمه به مدت ۱۲ ماه و متاهلین به مدت ۱۸ ماه مشمول دریافت مقرری می‌شوند. همچنین مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران با سابقه ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه حق بیمه، ۱۸ ماه و متاهلی ۲۶ ماه است.

راز آسمان پایتخت

میزان برخورداری افراد مجرد از مقرری بیمه بیکاری با ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه حق بیمه ۲۶ ماه و افراد متاهل ۳۶ ماه است. افراد مجرد با پرداخت پرداخت حق‌بیمه ۲۴۱ ماه به بالا، ۳۶ ماه و متاهلین ۵۰ ماه از دریافت مقرری بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد.

۲- مابه التفاوت بیمه بیکاری به حساب کارگران واریز می شود

آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که در سال‌های قبل از کار بیکار شده‌اند و همچنان در حال دریافت مقرری هستند و کمتر از این مبلغ مقرری دریافت کرده‌اند در فروردین ماه میزان مقرری آن‌ها ترمیم شده و با نرخ جدید به حسابشان واریز می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ و ۲ نکته جدید درباره آن

  1. محسن گفته:

    سلام من یک سال برای یک شرکت خصوصی کار میکردم..دقیقا سر یک سال جوابم کردن..الان مشمول بیمه بیکاری هستم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز