بیمه بیکاری ؛ پرداخت موج دوم تا دو روز آینده

لست سکند

با به پایان رسیدن مرحله اول پرداخت بیمه بیکاری، شنیده‌ها از آغاز پرداخت مرحله دوم از دو روز آینده حکایت دارند.

به گزارش کاماپرس، با آغاز شیوع کرونا در کشور و اعلام وزیر کار مبنی بر راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ثبت اطلاعات بیکارشدگان ناشی از کرونا، ثبت نام متقاضیان آغاز شد و ده‌ها هزار نفر با مراجعه به این سایت، درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را به ثبت رساندند تا مشمول دریافت وجه مرحله اول این بیمه حمایتی شوند. اکنون با به پایان رسیدن مرحله اول پرداخت، شنبده‌ها از آغاز موج دوم پرداخت‌ها خبر می‌دهند.

اعتبار صندوق بیمه بیکاری برای اسفند و فروردین

مهدی شکوری درباره زمان واریز مقرری بیمه بیکاری افراد آسیب دیده از کرونا گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیکاری برای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در نظر گرفته شده است.

آغاز پرداخت از دو روز آینده

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: همچنین لیست ۳۳۸ هزار نفر از مشمولان دریاففت مقرری بیمه بیکاری فروردین همراه با مشخصات کامل و شماره شبا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، طی یک یا دو روز آینده مبلغ مقرری بیمه بیکاری به حساب این افراد واریز خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با لیست مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری در اردیبهشت ماه نیز گفت: در این زمینه هنوز پایشی انجام نشده و باید منتظر لیست کارفرمایان تا آخر خرداد باشیم و براساس این لیست، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مبلغ بیمه بیکاری در سال 99

شکوری درباره رقم پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: دو سوم ۵۵ درصد حداقل دستمزد حقوق پایه که امسال رقم آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مقرری بیمه بیکاری ناشی از شرایط کرونا برای افراد مشمول واریز می‌شود همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل، ۵ درصد حق دستمزد نیز به آن‌ها داده خواهد شد.

پایان پیام

 

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز