بورس 2580 میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی را فراری داد

در هفته گذشته 2580 میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی از گردونه معاملات سهام خارج شد.
به گزارش کاماپرس، هفته گذشته بورس تهران با افت ۴/۵ درصدی به کارخود پایان داد. هفته ای که بیشتر معامله گران حقیقی دنبال نقد کردن سهام خود بودند و باعث شد ۲۵۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی از چرخه معاملات خارج شود .

البته در روزهای پایانی هفته گذشته کمی از تعداد میزان فروش سهامداران خرد کم شد و باید منتظر ماند و دید در این هفته نقدینگی حقیقی به گردونه معاملات وارد می شود یا نه؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

تغییرات مهم در گروه‌های بورسی

در هفته سوم آبان ماه در مقابل خالص خرید مثبت سهامداران خرد در ۷ صنعت بورسی، ۲۹ گروه شاهد خروج سرمایه‌گذاران حقیقی بودند. به این ترتیب بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها در گروه کاشی و سرامیک رقم خورد. این گروه که از آغاز دوره اصلاح شاخص سهام یعنی ۱۹ مردادماه، وضعیت مطلوبی برای سهامداران خود به ارمغان آورده و تن به کاهش قیمت نداده است در هفته گذشته شاهد خالص تغییر مالکیت ۳۲ میلیارد تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی بود.

راز آسمان پایتخت

حمل و نقل هم و در هفته گذشته با خالص خرید ۵/ ۲۹ میلیارد تومانی حقیقی‌ها همراه شد. دیگر گروهی که در اولویت لیست خرید سهامداران خرد قرار گرفت، گروه لاستیک و پلاستیک بود. در آخرین روز کاری هفته گذشته ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: طبق مصوبه جدید مقرر شد، لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود، توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری شوند.

خبری که باعث شد تا ضمن افزایش تقاضا در سهام شرکت‌های تولیدکننده لاستیک، شاهد ورود ۳/ ۲۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی در مجموع هفته به این گروه باشیم.

صنایع دلاری و غیر دلاری اولویت اول فروش

اما گروه‌های بزرگ اعم از صنایع دلاری و غیردلاری در اولویت نخست سهامداران حقیقی برای فروش قرار گرفتند. به همین دلیل خالص فروش ۷۸۶ میلیارد تومانی حقیقی‌ها در زیرمجموعه‌های گروه فلزات اساسی ثبت شد.

به گزارش دنیای اقتصاد پتروپالایشی‌ها در مجموع هفته شاهد جابه‌جایی ۵۵۱ میلیارد تومانی در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. دو گروه بانک و خودرو نیز شرایط مشابهی داشتند. در این راستا سهام بانکی در هفته منتهی به ۲۱ آبان‌ماه، با حمایت ۴۸۰ میلیارد تومانی حقوقی‌ها مواجه شدند. این روند در زیرمجموعه‌های خودرویی با خالص خرید ۲۴۸ میلیارد تومانی حقوقی‌ها دنبال شد.

عملکرد بورس در هفته گذشته

شنبه: شاخص کل بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته گذشته با افت بیش از 2 درصدی مواجه شد و تا محدوده یک میلیون و 262 هزار واحدی عقب نشست.
یکشنبه: شاخص کل بورس روز یکشنبه 8/ 1 درصد دیگر نزول کرد و به محدوده ۲۷ خرداد رسید.
دوشنبه: شاخص کل بورس تهران در حالی افت 2 درصدی را شاهد بود و به دلیل کاهش 25 هزار و 361 واحدی به سطح یک میلیون و 215 هزار واحدی رسید که در همین روز شاخص هموزن تنها 76/ 0 درصد کاهش یافت.

سه‌شنبه: در این روز شاخص کل با افت ۳۲۲۵ واحدی (معادل 3/ 0 درصد) در محدوده یک میلیون و ۲۱۱ واحد متوقف شد.
چهارشنبه: بورس تهران پس از تجربه چهار روز متوالی منفی و افت بیش از ۶ درصدی شاخص کل، با رشد بیش از ۹هزار واحدی (معادل ۷۵/ ۰ درصد) به ارتفاع یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی بازگشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورس 2580 میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی را فراری داد

  1. سحر گفته:

    فامیلای ما کلا تو بورس بودن
    هرچی گفتم میریزه شما که اردیبهشت سودتون کردید بیاد بیرون
    طمع کردن به فنا رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز