عرضه اولیه صد شرکت جدید در بورس

عرضه اولیه صد شرکت در بازار بورس تا پایان سال انجام می شود.
به گزارش کاماپرس، با اینکه اوضاع بازار بورس در این روزها خیلی خوشایند نیست، اما وزیر اقتصاد از برنامه جدید دولت و سازمان بورس خبر می دهد. طبق این برنامه جدید قرار است تا پایان امسال صد شرکت در بازار عرضه اولیه داشته باشد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد معتقد است از این عرضه‌ها استقبال خوبی می شود و سهامداران باید برای بهره‌مندی از این شرایط به خوبی عمل کنند.
وزیر اقتصاد درباره وضعیت این روزهای بازار بورس گفت:« ‌ این روزها برای سهامداران نگرانی‌هایی ایجاد شده مبنی بر اینکه روند شاخص به صورت مستمر کاهنده باشد اما باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل امیدبخشی در بازار، برنامه‌های ما برای عرضه است.یکی از برنامه های ما این است که تا پایان امسال صد شرکت در بازار عرضه اولیه داشته باشد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

جلوی حواشی گرفته می شود

آریاک سفر

دژپسند با تاکید بر اینکه اوراق تمام بازار سهام نیست به ایلنا گفت: «بازار بدهی جزو دیگری از بازار سرمایه هستند و این گونه نیست که تمام بازار سرمایه اوراق بدهی باشد دولت از اوراق بدهی برای تامین مالی بودجه استفاده می‌کند و برنامه ما این است که عرضه‌ها و واگذاری‌ها را در بازار سرمایه انجام دهیم چرا که این بازار شفافیت بیشتری دارد و این در راستای تبیین اهمیت بازار سرمایه است. بازار سرمایه جزئی از اموال و سرمایه مردم است و نباید آن را به راحتی در معرض خرید و فروش قرار دهند همواره گفتم که مطالعه، مشاوره و معامله باید سرلوحه کار قرار بگیرد.»

وزیر اقتصاد در پایان گفت:« خوشبختانه امروز بازار سرمایه بازارگردان دارد و از 320 شرکت حاضر، حدود 200 شرکت دارای بازارگردان هستند و ما امروز اوراق تبعی داریم که همه اینها باعث افزایش نقدشوندگی می‌شوند تا مردم بتوانند در صورت نیاز با سهولت سهام خود را به فروش برسانند. در حال حاضر حواشی وجود دارد که آثار منفی بر بازار سرمایه می‌گذارد و ما این حواشی را به حداقل می رسانیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه صد شرکت جدید در بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز