زمان پیش‌گشایش معاملات بورسی از شنبه کمتر می شود

تور لحظه آخری-کاماپرس

زمان پیش گشایش معاملات بورسی از روز شنبه ۱۵ دقیقه کمتر از همیشه می شود.
به گزارش کاماپرس، مرحله پیش گشایش از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۰۰ انجام می شد اما سازمان بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از کاهش ۱۵ دقیقه ای پیش‌گشایش معاملات بورسی از شنبه خبر داده است.

سازمان بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
به اطلاع کلیه کارگزاران و فعالان محترم بازار سرمایه میرساند، از روز شنبه مورخ 1399/08/24،مطابق مصوبه هیات‌مدیره محترم شرکت بورس اوراق بهادار تهران، زمان سفارش‌گیری پیش‌گشایش در تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به مدت 15 دقیقه از ساعت 8:45 الی 9:00 می‌باشد.

در مرحله پیش گشایش بورس چه اتفاقاتی می افتد؟

مرحله پیش گشایش اولین مرحله از بازار است که توجه به آن در کسب سود بیشتر برای سهامداران مهم است. یعنی نیم ساعت اول بازار بورس روند بازار را مشخص می کند. هدف از اینکه بازار بورس با مرحله پیش گشایش شروع می شود این است که ساز و کار مناسبی برای کشف قیمت ایجاد شود. یعنی خریداران و فروشندگان با توجه به در نظر گرفتن اخبار و تحولات روز سفارشات خود را وارد سیستم ‌کنند و از این طریق کشف قیمت انجام می شود.

راز آسمان پایتخت

یکی از مهمترین مزایای مرحله پیش گشایش این است که اگر این مرحله به درستی و بدون اختلال انجام شود، می تواند به عنوان یک عامل موثر روی قیمت معاملات تاثیر بگذارد و همه اینها به صحیح بودن فرایند دوره پیش گشایش و پرهیز از درج قیمت های غیر واقعی از سوی معامله گران وابسته است.

در مرحله پیش گشایش بورس هیچ معامله ای انجام نمی شود و فقط امکان ثبت، ویرایش و یا حذف سفارشات سهامداران وجود دارد. بعد از پایان ساعت پیش گشایش، مرحله گشایش است که مچینگ نیز نامیده می شود.
در مرحله پیش گشایش ثانیه ها نیز مهم و تعیین کننده هستند و افرادی که در ثانیه اول سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می کنند در صف خرید و فروش در جایگاه بهتری قرار می گیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز