بورس بازی به صرفه‌تر از حقوق کارمندی!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همگام با روند صعودی شاخص های بورس تعداد کارمندان بورس باز هم افزایشی شده و کارفرمایان مجبور به یافتن راه حل هایی برای  این مشکل شده اند ضمن آن که برخی کارمندان هم از کار خود استعفا داده و به معامله سهام مشغول شده اند چرا که معتقدند این کار برای آنها درآمدزا تر است.

به گزارش کاماپرس، داغ شدن بازار سرمایه در ماه های اخیر، رشد تعداد کدهای بورسی را به همراه داشته است به گونه ای که هفته گذشته رئیس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از صدور چهار میلیون کد بورسی جدید در سال جاری خبر داد.
انتظار می رود که بسیاری از کدهای صادر شده مربوط به کارمندان باشد، این موضوع زمانی مساله ساز می شود که بخشی از ساعات فعالیت کارمندان با ساعات کاری بورس همپوشانی دارد و می تواند اختلال در انجام وظایف کارمندان را به همراه داشته باشد.

از طرفی برخی کارمندان اصولا عطای کار در اداره ها را به لقای آن بخشیده اند و فقط به معامله آنلاین سهام در بورس مشغولند. به باور آنها سود معامله در بورس بسیار بیشتر از حقوق کارمندی است و ریسک بازار هم در شرایط فعلی اقتصاد ایران چندان بالا نیست.

تغییر رفتار کارمندان بورس باز

مهرداد پیدایی، مدرس دانشگاه و کارشناس مدیریت منابع انسانی درباره علت تغییر رفتار نیروی کار پس از حضور در بورس به ایرنا پلاس می گوید: یک علت اصلی این موضوع مسائل معیشتی است.‌ کارمندان می‌بینند که بدون سرمایه کلان می‌توانند وارد بازار سودآوری شوند که بازدهی بالاتری نسبت به شغل فعلی‌شان دارد، بنابراین این تغییر رفتار، بیشتر ناشی از عوامل برون‌سازمانی است.
او می افزاید: موارد زیادی را در این مدت دیده‌ام که کارمندان و کارشناسان به‌دلیل گرایش به معامله در بورس، از شغل خود استعفا کرده‌اند زیرا بورس جذابیت مالی بیشتری برای آنها داشته است.
پیدایی درباره راهکارهایی که برخی سازمان‌ها برای جلوگیری از فعالیت بورسی کارکنان خود در ساعات کاری استفاده می‌کنند، ادامه می دهد: برخی سازمان‌ها از روش‌هایی مانند گنبد آهنین استفاده می‌کنند که به شکل ایجاد محدودیت دسترسی به وب‌سایت‌ها، اجبار و حتی تهدید کارکنان در استفاده از موارد غیرکاری مانند معاملات بورسی در ساعت کاری است.
به گفته مدرس دانشگاه راه حل دیگر، آموزش و آگاهی‌بخشی به نیروی کار است. کارمندان باید بدانند بورس همواره روی مسیر صعودی قرار ندارد و احتمال ضرر را در نظر بگیرند.
او اضافه می کند: روش دیگر، آموزش‌هایی است که سازمان می‌تواند در قالب اقتصاد خانواده برای سایر اعضای غیر شاغل کارکنان خود برگزار کند تا فعالیت در بورس را برعهده بگیرند و خللی در فعالیت کاری عضو شاغل خانواده ایجاد نشود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط با بورس را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورس بازی به صرفه‌تر از حقوق کارمندی!

  1. ابوالقاسم رخشانی گفته:

    برو بابا کاماپرس،خیلی از سازمان ها کار آنچنانی و فشار کاری رو کارمند ندارن اون کارمند ها بیخودی دارن استعفا میدهن کسی که بلند مدت و کوتاه مدت تو بورس باشه هر روز لازم نیست وقت زیادی برای بورس بگذاره،مثلا مسول بالا سر من صبح عشقی میاد و ظهر عشقی و راحت میره خونش،فقط مدرکش(مدرک بالای طاقچه) بالاتر از من است و بند پ از طرف رئیس داره و بلد نیست بورس چیه وگرنه از 8:30 تا 12:30 راحت با گوشی تو بورس فعالیت می کرد و از اون ور هم راحت حقوق دولتی می گیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز