عرضه اولیه سه شرکت معدنی زیرمجموعه ایمیدرو در بورس و فرابورس

لست سکند

یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی ضمن تشریح آخرین مراحل پذیرش سه شرکت زیرمجموعه ایمیدرو در بورس و فرابورس از عرضه اولیه سهام این شرکت ها در شهریورماه و مهرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، بعد از عرضه اولیه سهام شستا در بورس اخباری پیرامون عرضه اولیه سهام ایمیدرو – سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور – نیز منتشر شد که بعد از مدتی این اخبار تکذیب و اعلام شد قرار نیست بزرگترین سازمان توسعه ای بخش معدن کشور به صورت مستقیم بورسی شود.

با توجه به این که شرکت های متعدد معدنی و صنایع معدنی زیرمجموعه ایمیدرو هستند و برخی از این شرکت ها جذابیت فراوانی برای سرمایه گذاران بورسی دارند دولت اعلام کرد آمادگی برای بورسی شدن شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو وجود دارد و مراحل آن آغاز شده است. در آخرین تحول مرتبط، یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی آخرین مراحل واگذاری سه شرکت از زیرمجموعه های ایمیدرو در بورس را تشریح کرده است.

آلومینای ایران، فولاد آذربایجان و اپال پارسیان سنگان در نوبت عرضه اولیه

ابوالقاسم شمسی جامخانه معاون معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی  در این باره اظهار کرد: امور مربوط به واگذاری سه شرکت زیرمجموعه ایمیدرو درحال انجام است که نخستین شرکت آلومینای ایران (جاجرم) است. کارهای عرضه سهام این شرکت درحال انجام بوده و باید اصلاحاتی با توجه به بندهای حسابرسی که وجود داشت انجام شود. همچنین قرار شد افزایش سرمایه ای را هم از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشد. پیش بینی می شود پذیرش این شرکت در مهرماه  و سپس عرضه اولیه شود.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا، شمسی ادامه داد: شرکت بعدی زیرمجموعه ایمیدرو، فولاد آذربایجان است. قرار است طرح فولادی میانه به فولاد آذربایجان منتقل و پس از آن در فرابورس پذیرش شود. در این راستا جلساتی با ایمیدرو برگزار شد و امور مربوط به آن در حال پیگیری است.

وی درمورد دیگر شرکت زیرمجموعه ایمیدرو که قرار است واگذار شود نیز توضیح داد: این شرکت که ۴۰ درصد سهام آن به نام ایمیدرو است، اپال پارسیان سنگان نام دارد. با توجه به جلسه اخیر هیات واگذاری نام این شرکت هم در فهرست شرکت های مشمول واگذاری درج شد و با همکاری با سهام دار عمده یعنی بانک پارسیان، در بورس  پذیرش و تا پایان شهریور یا مهر عرضه اولیه می‌شود.

اخبار مرتبط با بورس و عرضه های اولیه را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز