بهره‌مندی دو هزار و ۳۱۹ کسب و کار از تسهیلات اقتصاد نوین

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بانک اقتصاد نوین در سال 1399 به دو هزار و 319 بنگاه اقتصادی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلات پرداخت کرده که ارزش آن بیش از 783 میلیارد ریال اعلام شده است. میزان تسهیلات پرداختی برای حمایت بنگاه‌ها و مجموعه‌های آسیب دیده از کرونا 2 هزار و 122 میلیارد ریال بود.

به گزارش کاماپرس، این بانک به منظور کمک به واحدهای اقتصادی، تسهیلات اختصاص داده شده به 18 هزار و 642 واحد تولیدی که تاریخ سررسید دیون آن‌ها از ابتدای اسفند 1398 تا پایان اردیبهشت 1399 بوده، امهال کرد.

بر اساس این گزارش، بانک اقتصاد نوین همزمان با شیوع گسترده کرونا و لزوم حمایت گروه‌های آسیب پذیر، 79 هزار و 37 فقره تسهیلات 10 میلیون ریالی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. ضمن اینکه مجموعه مذکور 120 فقره تسهیلات به ارزش 549 میلیارد ریال به مستاجران پرداخت.

البته اقتصاد نوین در سال 1399 بیش از چهار هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه را نیز به حساب واجدان شرایط واریز کرد. سال گذشته این مجموعه در راستای حمایت از ازدواج جوانان، یک هزار و 766 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به سه هزار و 564 نفر از متقاضیان پرداخت کرد. با این مبلغ تسهیلات ارائه شده ازدواج، هزار و 782 خانواده جدید مورد حمایت بانک اقتصاد نوین قرار گرفتند.

حمایت اقتصاد نوین از صنعت و معدن

راز آسمان پایتخت

این مجموعه در نیمه نخست سال 1399، نزدیک به 207 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف صنعت و معدن پرداخت کرد. در شش ماهه نخست سال گذشته، منابع پرداختی و تسهیلات جذب شده در دوره مذکور، به ترتیب معادل 49 و 43 درصد رشد داشتند.

تسهیلات پرداختی این مجموعه در شش ماهه ابتدایی سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 1398، نزدیک به 15 درصد افزایش پیدا کرده بود. بیشترین سهم این تسهیلات در زمان ذکر شده مربوط به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و مشتقات نفتی، خودرو، فلزات اساسی، دارویی، مواد غذایی و آشامیدنی و خوراک دام و طیور بود.

طبق گفته علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، اولویت راهبردی این بانک در سال 1399 حمایت از صنایع پیشران بود. به همین دلیل و با توجه به این موضوع اغلب صنایع کشور تامین مالی شده اما دو صنعت پتروشیمی و خودروسازی در صدر توجه این بانک قرار داشتند.

صنعت پتروشیمی به دلیل خنثی سازی تحریم‌ها، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و جلوگیری از خام فروشی همواره مورد تاکید بوده است. همچنین صنعت خودروسازی نقش محوری در اقتصاد داشته و موجب ایجاد یک میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم در کشور شده ، به همین علت مورد توجه بیشتر بانک اقتصاد نوین قرار گرفت.

مرتبط با : بانک اقتصاد نوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز