برگشت شاخص بورس از فاز منفی

لست سکند

درحالی که روز گذشته شاخص بورس افت 18 هزار و 194 واحدی را تجربه کرد، امروز (14 مرداد) شاخص بازار سرمایه با حمایت‌هایی که در برخی سهم‌ها رخ داد، از فاز منفی برگشت و به سمت مثبت رفت.
به گزارش کاما پرس، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با 478 واحد رشد به عدد یک میلیون و 993 هزار و 817 واحد رسید، این شاخص در پایان معاملات روز گذشته با افت 18 هزار و 194 واحدی به عدد یک میلیون و 993 هزار و 330 واحد رسیده بود.
در معاملات امروز بازار سهام، اگرچه شاخص کل با بیش از ۶ هزار واحد منفی شروع به کار کرد اما در ادامه با بهبود روند معاملات در نمادهای فراورده‌های نفتی و پتروشیمی توانست از شدت افت خود بکاهد و در کمتر از یک ساعت تنها افتی ۳ هزار واحدی را به ثبت برساند.
این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در این مدت رشدی ۰٫۲۶ درصدی را به ثبت رساند.

نمادهای اثرگذاری در منفی و مثبت شدن شاخص

به گزارش تجارت نیوز، ناگفته نماند که در یک ساعت نخست بازار سهام، بیش از ۵۸۰ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون سهم با ارزشی حدود ۵۳ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.
به گزارش برنا، نماد فملی و شپنا و حکشتی با تأثیر منفی ۲ تا ۳ هزار واحدی بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص داشتند. برای فملی و وبصادر به دلیل حجم بالای صف فروش که به ترتیب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۴ و نیم میلیون تقاضای فروش ایجاد شده، بنا بر اعلام مدیریت عملیات بازار بورس تهران معاملات این دو نماد به زمان دیگری موکول شده است.
معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شد که سه گروه حمل‌ونقل، موادشیمیایی و خودرویی با فشار عرضه بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها مواجه بودند و اکثر نمادهای سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی و فلزات اساسی در محدوده مثبت معامله شدند.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز