برنج تایلندی رکورد گرانی را شکست؛ برنج پاکستانی دوم شد

لست سکند

قیمت برنج تایلندی با رشد ۱۲۹.۴ درصدی رکورد گرانی را شکست. این برنج در دی و بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ هزار تومان گران تر شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت مواد غذایی در بهمن ماه سال۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 67.2 درصد افزایش داشته است. گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن تورم 57.2 درصدی را در بهمن 99 نسبت به بهمن 98 تجربه کرده و روغن و چربی‌ها 99.5 درصد گران شده است.

اما رکورد گرانی ها دست برنج های خارجی است. قیمت برنج تایلندی از ۷ هزار و ۶۵۶ تومان در دیماه ۹۸ به ۱۷ هزار و ۵۶۳ تومان در دی و بهمن ماه امسال رسیده است.
قیمت برنج پاکستانی هم در این مدت رشد ۱۲۳ درصدی داشته است. قیمت برنج پاکستانی از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در سال گذشته به ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. برنج هاشمی درجه یک هم در یک سال گذشته حدود ۴۵/۳ درصد رشد داشته است. این برنج سال گذشته با قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می شد، اما قیمت این برنج امسال حدود ۳۳ هزار تومان است.

شکر و مرغ چقدر گران شدند؟

بعد از برنج، شکر و مرغ در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین افزایش قیمت قرار دارند. قیمت هر کیلو شکر در دی ماه سال گذشته حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود اما حالا با قیمت ۸ هزار و ۷۶۲ تومان فروخته می شود، یعنی در یک سال حدود ۶۸/۱ درصد گران تر شده است.

راز آسمان پایتخت

قیمت مرغ هم از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر کیلو، حالا به بالای ۲۰ هزار تومان صعود کرده است.

قیمت گوشت گوساله هم دی ماه سال گذشته حدود ۷۴ هزار تومان بود، اما حالا بالای ۹۷ هزار تومان قیمت دارد. گوشت گوسفندی هم در سال گذشته با قیمت ۸۷ هزار تومان برای هر کیلو فروخته می شد، اما قیمت این گوشت امسال حدود ۱۱۰ هزار تا ۱۱۵ هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز