با کاربردهای محصولات مفتولی آشنا شوید + جدول قیمت روز محصولات بازار آهن 9 اردیبهشت 1402

مفتول-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

محصولات مفتولی به عنوان سیم‌های فلزی یا فولادی با روکش‌هایی خاص در بازار آهن تولید می‌شوند و موارد مصرف گوناگونی دارند. این محصولات شامل توری‌های گابیون، رابیتس، حصاری، مرغی و… می‌شود.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی در این صنعت، سیمی که ضخامت اندکی داشته باشد، مفتول نام می‌گیرد.

کاماپرس در ادامه، به معرفی و شرح این محصول در بازار آهن ایران می‌پردازد.

محصولات مفتولی چیست؟

مفتول به جهت قابلیت شکل‌پذیری بالا، استحکام زیاد و طول عمر مناسب از محبوبیت خوبی در بازار آهن برخوردار است. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، محصول مفتولی حاصل ترکیب سیم‌های مفتولی و مقاطع فولادی است. انواع سیم‌های گالوانیزه، سیم استیل و غیره در تولید یک محصول مفتولی مصرف می‌شوند. هریک متناسب با ویژگی و توان خود، در یک صنعت به خصوصی کارایی دارند. به عنوان مثال توری گابیون در جاده سازی، ساخت سد، محوطه، کاربردهای نظامی، ایجاد دیوار سنگی و ساخت مجسمه‌های مدرن به کار می‌رود.

مفتول-کاماپرس

قیمت محصولات مفتولی

عوامل فیزیکی نظیر ضخامت، نوع، جنس و سایز سیم‌ها در هزینه نهایی محصول مفتولی مسلما موثر است. به دلیل خرید و فروش مفتول براساس واحد کیلوگرم، هرچه ضخامت بیشتر شود بیش از سایر عوامل در افزایش قیمت این محصولات نقش دارد. نوسانات نرخ ارز، نفت، مواد اولیه، سنگ آهن، هزینه‌های جانبی و اتفاقات سیاسی و اقتصادی در ایران و جهان از دیگر فاکتورهای مهم در تغییر هزینه این آلیاژ پرمصرف هستند. تولید گابیون و رابیتس به جهت سخت بودن در مقایسه با دیگر محصولات، قیمت آن را در بازار متفاوت می‌کند. یک فرآیند دیگر که در افزایش قیمت این محصولات نقش دارد، گالوانیزه کردن سیم‌های مفتولی است. از طریق گالوانیزه کردن، این محصولات در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بیشتری کسب می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

جهت اطلاع از قیمت انواع محصولات مفتولی می‌توان به  سایت آهن ملل مراجعه کرد. کارشناسان این مجموعه قیمت محصولات بازار آهن آلات ایران را با هرگونه تغییری، به‌روز می‌کنند. امکان برقرار تماس تلفنی جهت مشاوره تخصصی با کارشناسان آهن ملل نیز میسر است.

جدول زیر شامل قیمت روز برخی از پرفروش‌ترین کالاهای بازار آهن ایران می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-wire-products

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز