با آسان ترین روش مهاجرت به ایتالیا آشنا شوید

مهاجرت به کشورهای اروپایی همیشه مورد توجه متقاضیان است، اما در این میان درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا پرمخاطب‌تر است؛ چراکه در این روش، افراد امکان پرداخت هزینه‌های تحصیل را با بورسیه خواهند داشت. مهاجرت به ایتالیا از روش‌های مختلفی اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … صورت می‌گیرد اما دریافت ویزای تحصیلی معمول‌ترین و بهترین روش مهاجرت به این کشور است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مهاجرتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند می‌توانند در یک جامعه اروپایی تحصیل کرده و به حوزه شنگن تردد داشته باشند. میزان درآمدها از هزینه‌های زندگی در ایتالیا بسیار بیشتر است. به طور کلی در ایتالیا دو روش اقامت کوتاه مدت و بلندمدت وجود دارد.

انواع اقامت در ایتالیا

افرادی که به منظور پیگیری پروسه درمان، دوره‌های مطالعاتی یا توریست راهی این کشور می‌شوند، در واقع مهاجران کوتاه مدت هستند و شش ماه امکان حضور در این خاک را دارند. اما اگر فرد بخواهد به قصد مهاجرت بلندمدت در این کشور حضور داشته باشند باید از طریق تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی، تمکن مالی یا پیوستن به خانواده اقدام کنند. در ادامه روش‌های آسان و پرمخاطب مهاجرت به ایتالیا بررسی خواهند شد؛

راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور محسوب می‌شود. امکان تحصیل در این کشور از طریق اخذ بورس‌های متنوع وجود دارد و این موضوع تحصیل را برای دانشجویان رایگان خواهد کرد. این کشور دانشگاه‌های مطرحی مانند میلان، رم، پیسا و … را در سطح جهان دارد که باعث جذب دانشجویان زیادی می‌شود. افرادی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی ایتالیا را دارند باید اسکن صفحه اول پاسپورت، ریز نمرات ترجمه شده در مقاطع تحصیلی قبل، ترجمه مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی، گزارش شرح دروس برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند. داشتن انتشار حداقل دو انگیزه نامه از طرف اساتید برجسته، رسید پرداخت هزینه بررسی مدارک، مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6 برای رشته‌های انگلیسی زبان، مدرک زبان ایتالیایی حداقل در سطح بی2 برای رشته‌های ایتالیایی زبان و انگیزه نامه تحصیلی متقاضی ضروری است.

هزینه تحصیل در ایتالیا تا سال 2022 در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تفاوت دارد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بین هزار و 300 تا 5 هزار و 700 یورو اعلام شده است. لازم به ذکر است که برای پذیرش دانشگاه‌های این کشور داشتن حداقل نمره آیلتس 6 تا 7 یا مدرک بی2 زبان ایتالیایی لازم به نظر می‌رسد.

اخذ ویزای کاری ایتالیا

درآمد کاری در ایتالیا نسبتا مناسب است و از 2 هزار و 749 یورو در ماه شروع می‌شود. اما ایتالیا نرخ بیکاری بالایی دارد و به سختی می‌توان رضایت کارفرما را در این خصوص به دست آورد. در حالت کلی افرادی که مایل به دریافت ویزای کاری ایتالیا هستند باید ابتدا یک فرم قرارداد کاری با حقوق و جزئیات مشخص از یک کارفرمای ایتالیایی دریافت کنند. بعد از گذراندن این مراحل، فرد کارت اقامت کاری یا کارت آبی اتحادیه اروپا را کسب کرده و امکان کار در این کشور را خواهد داشت.

ضمنا دانشجویان مشغول به تحصیل در ایتالیا امکان کار پاره وقت در این کشور را دارند. این موضوع در کنار تحصیل به داشتن یک زندگی بهتر به دانشجویان کمک می‌کند.

سرمایه گذاری در ایتالیا

برخی افراد مایل به مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری هستند. افراد به چهار روش کارآفرینی یا استارتاپ، سرمایه گذاری در یک شرکت ایتالیایی، سرمایه گذاری در طرح نوآورانه و خرید اوراق قرضه دولتی امکان انتقال سرمایه در این کشور را دارند. مبلغ پرداختی برای هر یک از این روش‌های سرمایه گذاری متفاوت بوده و کمترین مقدار آن کارآفرینی با پرداخت 50 هزار یورو است. افرادی که از طریق سرمایه گذاری برای دریافت اقامت ایتالیا اقدام می‌کنند ابتدا اقامت دو ساله دریافت خواهد کرد. بعد از آن این اقامت تا سه سال قابل تمدید است و سپس امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. اعضای خانواده نیز از این طریق امکان دریافت اقامت را خواهند داشت.

با سفیران سروش سعادت راحت و آسان به ایتالیا مهاجرت کنید

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند و می‌خواهند به راحتی این ویزا را اخذ کنند، می‌توانند به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. این موسسه به شکل تخصصی روی ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام می‌کند و این کار را با گارانتی و ضمانت انجام می‌دهد. در صورتی که اخذ رویداد یا اقامت انجام نشود، مبلغ قرارداد به مشتریان عودت داده خواهد شد. وکلا و کارشناسان خبره این مجموعه با اطلاعات کامل در خصوص مهاجرت به ایتالیا، متقاضیان را راهنمایی خواهند کرد.

موسسه سفیران سروش سعادت سال 1392 فعالیت خود را با تعداد کمی متخصص آغاز کرد و اکنون با داشتن مجوزهای گوناگون و وکلا و کادر مجرب و خبره به مشتریان خود در حوزه مهاجرت به کشورهای پرمخاطب دنیا کمک می‌کند. یکی از دستاوردهای این مجموعه طی سال‌های فعالیت آن، کسب مجوز رسمی اعزام دانشجو به ایتالیا از وزارت علوم ایران است.

انتهای پیام

مرتبط با : سفیران سروش سعادت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز