برندگان و بازندگان یک ماه اخیر بورس

لست سکند

درحالی که شاخص بورس مدتی است روندی نوسانی داشته، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که بازندگان اصلی این بازار، افرادی هستند که در یک ماه اخیر وارد بورس شدند و سهام خریدند. ضمنا کسانی که در ابتدای ماه سهام فروختند برندگان بازار هستند و اکنون نیز می توانند با سود خود، سهام بخرند.
به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه در بازار بورس طی هفته های اخیر قیمت‌ها در اوج بودند، افرادی که در این مدت وارد بازار سرمایه شده اند خریدشان مبتنی بر ارزیابی کارشناسی نبوده و چون اختلاف قابل توجهی بین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام وجود داشته و دارد، این افراد بسیار متضرر شده‌ اند البته کارشناسان بسیاری درباره افزایش بی رویه و رشد غیرواقعی سهام طی این مدت هشدار دادند و اعلام کردند که این تورم به سایر بخش‌ها هم منتقل می شود اما توجهی به این موضوع نشد.
فردین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه درباره اتفاقات اخیر رخ داده در بورس می گوید: ارزش افزوده‌ای بدون پشتوانه ایجاد شده و این رشد قیمت، هیچ دلیل خاصی به جز حمایت دولت و نقدینگی زیاد نداشت و این دو تنها توجیه اصلی برای افزایش قیمت سهام هستند.
او ادامه می دهد: صرف اینکه دولت پشت بلندگو اعلام می‌کند بازار سرمایه خوب است، نباید با دنباله‌روی به سمت بورس بروند و امروز می دانند دنباله روی از افراد در بورس حتما و همواره سودآور نیست.
آقابزرگی در گفت وگو با ایلنا اظهار می کند: نه به آنکه بازار 20 روز متوالی بر روی سود 5 درصد بود و نه اینکه در روزهای اخیر افت قابل توجهی داشت که البته این ریزش نشان از اصلاح قیمت ندارد، البته جذابیتی ایجاد می‌شود تا کسانی که سهام خود را در سطح قیمتی بالا فروختند در این ایام دست به خرید سهام بزنند.
توصیه ای به تازه واردها
این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهام‌داران خرد و تازه واردها اضافه می کند: این سهام‌داران باید سهام بنیادی را نگهداری کنند چراکه حال و روز فعلی بورس گذرا است اما باید بدانند که معامله در این بازار بسیار تخصصی است و یکی از ویژگی‌ها بازار سرمایه این است که برخی از آموزه‌ها با زیان به دست می‌آید.
آقابزرگی تاکید می کند: با فرض ثابت بودن شرایط شاخص تا شهریور، بیشتر از 900 هزار واحد نخواهد بود، طبق برنامه در سال 99 حداکثر بازدهی 80 درصدی را در بازار سرمایه داریم که تا این لحظه بازدهی بیش از 85 درصد است و شاخص باید در همین نقطه بایستد.

انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز