اول مهر چندشنبه است؟ / روزهای تعطیل مهر ۱۴۰۱

لست سکند

با شروع اول مهر و آغاز رسمی دانشگاه‌ها و مدارس بسیاری از افراد از همان ابتدا به دنبال تعطیلات آن هستند. اما سوال اینجاست که روزهای تعطیل مهر 1401 چه تاریخ‌هایی هستند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اول مهر با روز تعطیل هفته یعنی جمعه آغاز شده و پس از آن در هفته اول یکشنبه و سه‌شنبه برابر با ۳ و ۵ مهرماه نیز، تعطیل رسمی خواهد بود.

روزهای تعطیل مهر 1401

در هفته اول، روزهای تعطیل مهر به ترتیب یکشنبه سوم مهر،28 صفر، مصادف با رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و سه‌شنبه پنج مهرماه، 30 صفر، مصادف با شهادت امام رضا(ع) تعطیل رسمی اعلام شده است.

لازم است بدانید که چهارشنبه هفته دوم نیز یعنی 13 مهرماه یا همان 8 ربیع‌الاول به سب شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در تقویم تعطیل رسمی را نشان می‌دهد که پس از آن پنج‌شنبه و جمعه قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

البته به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) نیز 22 مهرماه مصادف با 17 ربیع‌الاول هم  تعطیل رسمی است که در مهرماه 1401 این روز در جمعه قرار دارد.

با نگاه به تقویم، روزهای تعطیل مهر  1401 هشت روز خواهد بود که سه روز آن به صورت تعطیل رسمی و پنج روز آن جمعه، که یک جمعه مشترک با تعطیل رسمی است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز