انواع سینی کابل+ راهنمای خرید سینی کابل و اتصالات

سینی کابل-کاماپرس

سینی کابل برق نوعی محفظه است که برای پشتیبانی از کابل‌های الکتریکی عایق‌شده برای توزیع، کنترل و ارتباطات استفاده می‌شود. سینی‌های کابل قابلیت پشتیبانی از انواع سیم کشی را دارند.

به گزارش کاماپرس، امروزه سینی‌های کابل با ارائه راه حل‌های سریع، اقتصادی و انعطاف‌پذیر برای مشکلات ساختمان به بخشی جدایی ناپذیر از ساخت ‌و سازهای صنعتی و تجاری تبدیل شده‌اند. کاماپرس در ادامه به بیان چند نکته در مورد قیمت سینی کابل می‌پردازد.

تاثیر انبساط و انقباض حرارتی بر سیستم سینی کابل برق

انبساط و انقباض حرارتی بر سیستم سینی کابل تأثیر می‌گذارد. بهتر است در هنگام نصب برخی نکات در نظر گرفته شود. جهت تعیین تعداد صفحات اتصال انبساط، باید طول مسیرهای سینی کابل مستقیم و اختلاف کل بین حداقل دمای زمستان و حداکثر تابستان را تعیین کنید. در این میان، شکاف بین سینی‌ها باید به دقت تنظیم شود. علاوه ‌بر این، هنگامی که یک سیستم سینی کابل به عنوان هادی اتصال به زمین استفاده می‌شود؛ به کارگیری جامپرهای باندینگ در تمام اتصالات انبساط برای پیوسته نگه داشتن مدار الکتریکی مهم است.

کاربردهای سینی کابل نردبانی، ریل تکی و نوع آلومینیومی

سینی کابل نردبانی، به طور کلی، در کاربردهایی با دهانه‌های پشتیبانی متوسط ​​تا بلند استفاده می‌شود. این نوع، حدود 75 درصد از نصب سیستم سیم کشی را پوشش می دهد. سینی کابل از نوع نردبانی بدون درپوش، حداکثر جریان آزاد هوا را در بین کابل‌ها امکان پذیر می‌کند. این موضوع اجازه می‌دهد تا گرمای تولید شده در کابل به طور موثری از بین برود. رایج‌ترین فاصله پله‌ها برای سینی کابل نردبانی حدود 9 اینچ است. از این فاصله می‌توان برای پشتیبانی از همه اندازه‌های کابل استفاده کرد.

سینی کابل ریل تکی، معمولاً برای نصب کابل‌های ولتاژ پایین استفاده می‌شود. سیستم‌های آلومینیومی سریع‌ترین سیستم‌ها برای نصب هستند و حداکثر آزادی را برای ورود و خروج کابل به سیستم فراهم می‌کنند. سینی‌های کابل آلومینیومی اغلب به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت در برابر محیط‌های خورنده و سهولت در نصب استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

سینی کابل-کاماپرس

سینی کابل گالوانیزه چه مزایایی دارد؟

سینی‌های کابل فولادی از فولادهای با کیفیت ساخته می‌شوند. مزایای اصلی سینی کابل فولادی استحکام بالا و هزینه کم آن است. از معایب آن می‌توان به وزن زیاد، هدایت الکتریکی کم و مقاومت نسبتاً ضعیف در برابر خوردگی اشاره کرد. برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی، روکش‌ها و پوشش‌هایی به روی آن‌ها اعمال می‌شود. رنگ‌های پیش گالوانیزه، گالوانیزه گرم(پس از ساخت)، اپوکسی و رنگ‌های مخصوص از این قبیل موارد است. پرکاربردترین پوشش سینی کابل گالوانیزه است. این نوع، کاملا مقرون‌  به ‌صرفه است و در برابر طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی محیطی مقاومت می‌کند. ضخامت پوشش، در سینی کابل گالوانیزه با مدت زمان غوطه‌ور شدن آن در این ماده رابطه مستقیم دارد. گالوانیزه گرم پس از ساخت، پوشش بسیار ضخیم‌تری نسبت به فرآیند پیش گالوانیزه ایجاد می‌کند. سینی کابل فابریک از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود. دو نوع سینی کابل گرم چهار خم و سینی کابل گرم شش خم به جهت تفاوت در تعداد خم، مصارف گوناگونی دارند. سینی کابل گرم شش خم قادر به تحمل حجم و وزن بالاتری است.

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت سینی کابل و دریافت مشاوره، با کارشناسان گروه صنعتی پی جی کو در ارتباط باشید. این مجموعه در تولید انواع سینی کابل فابریک از کارشناسان متخصص و آزمایشگاه‌های مجهز بهره می‌گیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جی کو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز