اعتراض دوباره وزیر صمت به کیفیت خودرو داخلی/ واردات خودرو آزاد می شود؟

وزیر صمت چندمین بار است که درباره کیفیت خودروهای داخلی اعتراض می کند، برخی ها این اعتراض ها را چراغ سبزی برای آزادسازی واردات خودرو می دانند.

به گزارش کاماپرس، وزیر صمت به تازگی اعلام کرده است: کیفیت ، تنوع و قیمت خودروهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست. و ادامه داد بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه کرده ایم که به زودی نهایی می‌شود.

اخبار منتشره نشان می دهد که وزیر صمت در دو ماه گذشته چندین بار به کیفیت خودروهای داخلی اعتراض کرده و گفته است بید شرایط را برای ورود خودروسازان خصوصی فراهم کنیم.

وی با نگاه به آمارها در حوزه خودرو گفت: افزایش تولید ۵۰ درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده است که تا پایان سال محقق شود و در همین چند ماه اخیر نیز ایران خودرو و سایپا افزایش تولید داشتند.

فساد و ارز دو نرخی

راز آسمان پایتخت

رزم حسینی همچنین دو نرخی بودن ارز را ریشه بسیاری از فسادها دانست که سبب از بین رفتن ثروت ملی می شود و در این خصوص افزود: در ۲۰ قلم کالایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند ثبات نسبی، کاهش قیمت و وفور را شاهد هستیم.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه صادرکنندگان در این شرایط سخت تحریمی مجاهدان اقتصادی هستند، بیان کرد: ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط رئیس‌ جمهور و با هماهنگی بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت سبب خرسندی فعالان اقتصادی و حل بسیاری از پرونده‌ها در این حوزه شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

وی گفت : فعالان اقتصادی که از سال ۱۳۹۸ به بعد در این حوزه مشکل دارند با مراجعه به سامانه جامع تجارت می‌توانند به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به ابلاغیه تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و رسوب شده در گمرکات گفت : مجموعه این سیاست ها سبب وفور کالا و تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز