افت 14 هزار و 809 واحدی بورس تحت تاثیر سقوط قیمت نفت

لست سکند

شاخص بورس تهران امروز با افت سنگین 14809 واحدی مواجه شد که  بسیاری از تحلیل گران مهم ترین علت این سقوط را شکست نشست اوپک و افق تیره قیمت نفت دانستند.

هر روزه در حاشیه خبرهای اصلی و جنجال‌برانگیز بازار سرمایه، ده‌ها اتفاق ریز و درشت رخ می‌دهد که ممکن است از چشم سهامداران پنهان بماند. در این مطلب که در پایان ساعات معاملاتی روز دوشنبه 19 اسفند تالار شیشه‌ای بورس از «کاما پرس» منتشر می‌شود، به مرور این حواشی می‌پردازیم.

نفت، بورس تهران را قرمزپوش کرد

افت قیمت نفت و کامودیتی‌ها در پی جنگ نفتی روسیه و عربستان، قیمت سهام بورس‌های جهانی و تهران را تنزل داد. امروز بازار سرمایه تحت تلاطم بازار‌های جهانی با موج منفی شدیدی مواجه شد و شاهد تشکیل صف‌های فروش در بسیاری از نماد‌ها بودیم.

شاخص کل بورس با افت ۱۴۸۰۹ واحدی به کانال ۵۳۴ هزار واحد سقوط کرد.

ارزش معاملات خرد حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که پایین‌ترین مبلغ در ۲ ماهه گذشته محسوب می‌شود. قفل شدن سهم‌ها در صف‌های فروش، مهمترین دلیل افت ارزش معاملات بوده است.

راز آسمان پایتخت

مزایده عمومی سهام شرکت پتروشیمی هنگام

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد از طریق برگزاری مزایده عمومی سهام شرکت پتروشیمی هنگام را واگذار کرد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، در نظر دارد تعداد ۵.۹۵۸.۸۴۴.۰۷۳ سهم شرکت پتروشیمی هنگام (سهامی خاص) معادل ۹۹.۳۱ درصد از کل سهام مذکور به قیمت پایه هر سهم ۴.۹۰۱ ریال معادل ۲۹.۲۰۱.۳۵۸ میلیون ریال را اصالتاً و وکالتاً به صورت نقد و اقساط واگذار کند.

“شپاکسا” 1000 ریال سود پرداخت کرد

شرکت پاکسان از پرداخت سود 1000 ریال به ازای هر سهم به سهامداران خود خبر داد.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۳.۵۷ درصدی “کورز”

هیات مدیره شرکت ورزیران پیشنهاد افزایش سرمایه سنگین ۱۳ هزار و ۵۷۵ درصدی سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت ارائه نموده کرده که بر این اساس، سرمایه شرکت با ۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال افزایش به ۲ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال خواهد رسید.

این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت صورت خواهد گرفت. مبلغ کارشناسی شده دارایی‌های ثابت شرکت شامل زمین، ساختمان، محوطه‌سازی و تجهیزات با ارزش دفتری ۴۳.۶ میلیارد ریال، معادل ۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ ۲.۷۱۵ میلیارد ریال به عنوان مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در طرح پیشنهادی افزایش سرمایه عنوان شده است.

هدف از اجرای این افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی شرکت و استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها عنوان شده است.

لازم به ذکر است که اجرایی شدن افزایش سرمایه فوق منوط به صدور مجوز سازمان بورس و همچنین تصویب مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت خواهد بود.

خرید ساختمان تجاری از سوی “فرابورس”

شرکت فرابورس ایران اعلام کرد در مزایده فروش ساختمان تجاری اداری آرژانتین، واقع در تهران میدان آرژانتین خیابان وزرا خیابان شهید کاتوزیان به عنوان منتخب مزایده به مبلغ ۳۰۹۸ میلیارد ریال انتخاب شد.

“دیران” متوقف شد

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت ایران دارو “دیران” جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

“ثمسکن” ۱۰ ریال سود تقسیم کرد

مجمع سالانه «ثمسکن» امروز برگزار شد و عایدی چندانی برای سهامداران به همراه نداشت. در این مجمع، ۱۰ ریال سود برای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

شایان ذکر است که «ثمسکن» در سال مالی منتهی به آذر ۹۸ به ازای هر سهم ۸۹ ریال سود محقق کرده بود که به این ترتیب، ۱۱ درصد آن به عنوان سود نقدی مصوب شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز