ارزان ترین فرش های ماشینی در بازار چند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با اینکه فروشگاه های معروف عرضه فرش هرکدام با طرح ها و اعمال تخفیفات در جشنواره های دوره ای به دنبال افزایش فروش و جذب مشتری هستند، اما در حال حاضر ازران ترین فرش های ماشینی در بازار چند؟

به گزارش کاماپرس، تولید فرش ماشینی در یک سال اخیر با مشکلات زیادی در زمینه صادرات و واردات، همچنین تولید روبه رو شده است.

نبود مواد اولیه و وارد نشدن آن به کشور به دلیل تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران موجب آشفته بازار و افزایش قیمت فرش ماشینی و دستباف در کشور شده است.

به گواه فعالان بازار فرش، قیمت انواع فرش به سبب بالا رفتن نرخ ارز و محدودیت‌های واردات مواد اولیه نسبت به سال گذشته ۳برابر شده است.

آنها معتقدند تحریم، مشکلات ارزی باعث کمبود مواد اولیه و درنتیحه تعطیلی کارگاه های فرشبافی شد، همین امر هم موجب شد تا هزینه تمام شده این کالای استراتژیک صادراتی افزایش قابل‌توجهی داشته است.

راز آسمان پایتخت

 فرش دستباف و مشکل صادرات

از سوی دیگر فرش دستباف هم به علت محدودیت در صادرات و انتقال ارز به داخل کشور با مشکلاتی برای تولیدکنندگان آن مواجه شده است.

کمبود تولید و صادرات خانواده فرشبافان در شهرهایی مانند کاشان و آران وبیدگل که زندگی شان با بازار فرش گره خورده است را هم دچار مشکل کرده است.

بیشتر این فرشبافان بیمه نیستند و اگر کارگاه ها تعطیل شوند نمی توانند درآمد دیگری داشته باشند و یا از مزایای بیمه یکاری استفاده کنند.

 

با وجود مشکلات برای تولید کنندگان و بافندگان فرش همچنان بازار فرش سعی می کند قیمت خود را به دور از این تاثیرات نگه دارد، در واقع در تلاش است تا بتواند بازار فرش را مدیریت کند تا قیمت تمام شده فرش خیلی بالا نرود .

در ادامه روزنامه دنیای اقتصاد برخی از قیمت های انواع فرش ماشینی، دستباف، گلیم و فرش های فانتزی را درآورده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فرش کاشان 700 شانه نقشه شهیاد کاربنی  3 میلیون تومان قیمت گذاری شده است، همچنین فرش دستباف کاشان با قیمت 5 میلیون و 500 هزارتومان از مناسب ترین قیمت ها در جدول زیر هستند.

فرش ماشینی 700 شانه با تراکم 2550 با طرح باغ ارم زمینه سرمه ای هم ارزان ترین فرش ماشینی دستباف با قیمت 2 میلیون 800 هزارتومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار فرش، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز