احتمال ریزش بورس بدون کمک 1 درصدی صندوق توسعه ملی

در حالی که حدود یک ماه پیش رئیس سازمان بورس از تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس سخن گفته بود، این موضوع هنوز بلاتکلیف است.

به گزارش کاماپرس، بورس در هفته پیش رو با یک سیگنال کاهشی از سوی اخبار سیاسی مواجه خواهد شد چرا که تحریم های جدیدی بر نظام بانکی کشور وضع شده و تاثیر روانی این تحریم ها بر بازار سرمایه غیرقابل انکار است.

بورس طی هفته های گذشته نیز روند اغلب نزولی داشته و برخی سهام تا 50 درصد و برخی تا 70 درصد اصلاح قیمت را تجربه کرده اند.

فعالان بازار این پرسش را مطرح می کنند که قرار بود برای حمایت از بورس اقداماتی انجام شود که از جمله آنها تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق حمایت از بازار سرمایه بود اما با گذشت یک ماه از خبر تخصیص این منابع اخباری از انجام این وعده منتشر نشده است.

ایسنا در این باره نوشته است: دقیقا یک ماه از وعده تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار گذشته است و با اینکه چند تاریخ مختلف به صورت غیرمستقیم نیز برای اجرایی شدن وعده مذکور از سوی مسئولان اعلام شد، هنوز خبر دقیقی از تزریق این پول به بورس نیست.

راز آسمان پایتخت

چندی پیش یکی از اعضای شورای عالی بورس به ایسنا گفت که این اقدام قطعا صورت می گیرد و درحال طی کردن مراحل اداری است. حتی برخی منابع خبری از تزریق این پول در آخر هفته جاری خبر داده بودند که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

ضرورت خنثی کردن اثر روانی تحریم های جدید بر بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه در این باره به کاماپرس گفت: با توجه به تاثیر روانی تحریم اخیر آمریکا بر بورس، انتظار می رود تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه که مصوبه قانونی آن نیز وجود دارد هر چه سریع تر عملی شود.

داود زاهدی افزود: در برابر هجمه جدید به اقتصاد ایران باید اخباری که تاثیر روانی این هجمه را خنثی کند منتشر شود و انتظار می رود تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس نیز در این راستا شتاب گیرد.

وی با بیان این که احتمال آغاز دور جدیدی از ریزش بورس در هفته جاری بدون کمک صندوق توسعه ملی وجود دارد، افزود: بازار سرمایه بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان دوره اصلاح خود را به پایان رسانده اما تاثیر روانی اخباری همچون تحریم های بانکی جدید بر این بازار را نمی توان ندیده گرفت و قطعا برای خنثی کردن جو روانی منفی باید اقدامات حمایتی از بورس از جمله تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه در اسرع وقت اجرایی و اطلاع رسانی شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “احتمال ریزش بورس بدون کمک 1 درصدی صندوق توسعه ملی

  1. مهدی گفته:

    هیچ تاثیری نداره چون خیلی وقته تحریمیم و فقط دارن اسمهاش عوض میشه
    فقط این نویسندهها دارن جو سازی میکنن

  2. reza گفته:

    بورس به اندازه 50 درصد افت کرده در حالیکه کالا و سکه و دلار نزدیک به 40 درصد رشد داشته اند بنابراین بورس حداقل باید 50 درصد رشد پیدا کند تمام قیمت ها در کف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز