آیا صاحبخانه باید تعمیرکاران را بیمه کند؟

با گسترش استفاده از لوازم خانگی، تعمیرکاران نیز در فواصل مختلف زمانی مجبور به مراجعه به منازل و رفع ایراد این وسایل هستند. این نوع از تعمیرات به همراه تعمیرات سیستم برق و تاسیسات، بعضا به حوادثی منجر می‌شود که ممکن است خسارات مالی و جانی را به تعمیرکار تحمیل کند. اما در این صورت مسئولیت صاحبخانه چیست؟ آیا صاحبخانه باید تعمیرکاران را بیمه کند؟

به گزارش کاماپرس، توجه به نکاتی در زمینه بیمه کردن تعمیرکارانی که به منزل مراجعه می‌کنند، می‌تواند مسئولیت خسارات ناشی از تعمیر در زمان حضور در منزل را به شرکت بیمه منتقل کند. در این گزارش به نکاتی در زمینه بیمه مسئولیت مدنی در قبال تعمیرکاران و کارکنان خدماتی منازل اشاره شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

مسئولیت خسارات وارده به تعمیرکاران منازل بر عهده چه کسی است؟

قانون تعین کننده میزان مسئولیت هر فرد در حادثه اتفاق افتاده برای تعمیرکار لوازم خانگی است. در واقع این مسئولیت و میزان آن می‌تواند بر اساس نوع حادثه و شرایط تغییر کند. برای نمونه در صورتی که تعمیرکار از طرف یک شرکت تعمیراتی یا تولید کننده لوازم خانگی مراجعه کرده باشد، در این صورت بیشتر مسئولیت خسارات وارده به تعمیرکار در حین تعمیر در منزل متوجه شرکتی خواهد شد که این فرد را استخدام کرده است. صاحبخانه در این حالت ممکن است به دلیل قصور در ایجاد شرایط مناسب، مجبور به جبران بخشی از خسارت وارده شود. در حالتی که صاحبخانه شخصا فرد تعمیرکار را برای تعمیر لوازم خانی به منزل دعوت کند، مسئول اصلی هرگونه خسارت وارده به تعمیرکار خواهد بود. در این حالت ممکن است صاحبخانه مجبور به پرداخت تمام یا بخش اعظم خسارت وارد شده شود.

راز آسمان پایتخت

کدام اتفاقات ممکن است در حین تعمیر رخ دهد؟

در حین تعمیر لوازم خانگی و یا تعمیرات برق و تاسیساتی، هر نوع اتفاق می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به فرد تعمیرکار وارد کند و حتی باعث فوت یا نقص عضو وی شود. برای نمونه افتادن از ارتفاع، افتادن اشیای سنگین بر روی فرد و یا برق گرفتگی از شایع‌ترین اتفاقاتی هستند که معمولا رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چگونه مسئولیت کمتری را در قبال تعمیرکاران قبول کنیم؟

بهترین حالت بردن وسیله منزل به محل کار تعیرکار است. در این حالت هیچ مسئولیتی متوجه صاحبخانه نخواهد شد. اما در مورد وسایل بزرگ منزل، این کار عملا امکانپذیر نیست. دومین حالت، استفاده از خدمات شرکت‌های تعمیر لوازم خانگی است که معمولا گارانتی و تعمیر برندهای مختلف را برعهده می‌گیرند. در این حالت بخش اعظمی از مسئولیت به شرکت منتقل می‌شود و خیال شما از بابت اتفاقات در حین تعمیر تا حد زیادی راحت خواهد شد. در حال سوم و تماس با تعمیرکار برای تعمیر در منزل، بهتر است نسبت به خرید بیمه مسئولیت اقدام کنید تا خیال خود را از بابت هرگونه احتمال خسارت راحت کنید.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان خدماتی و نظافنی منازل

این نوع از بیمه نامه مسئولیت مدنی از جمله بیمه‌های مسئولیت کوتاه مدت است که به صورت بی‌نام صادر شده و در طول مدت بیمه مسئولیت، خسارت تمام مراجعین از جمله تعمیرکاران، کارکنان خدماتی و نظافتی، نصابان پرده و لوستر و تکنسین‌های برق‌کار و تاسیساتی توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. این خسارات می‌تواند شامل هزینه‌های پزشکی و دیه فوت یا خسارات بدنی به فرد مراجعه کننده شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز